سامانه الکترونیکی پزشکی قانونی خراسان رضوی تا ۵ سال آینده به نتیجه می‌رسد/ بابت قطعی‌های مداوم سیستم‌ها عذرخواهی می‌کنم

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: سامانه الکترونیکی پزشکی قانونی تا پنج سال آینده، یک سامانه کاربردی خواهد بود و در حال حاضر مشکلات بسیاری دارد یکی از این مشکلات قطعی سیستمی است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مشهد، سامانه الکترونیکی پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برای پذیرش برخط یا آنلاین شهروندان متقاضی دریافت خدمات پزشکی قانونی در چارچوب دولت الکترونیک با هدف جلوگیری از اتلاف وقت مردم ایجاد شد. پذیرش اولیه مراجعان در پایگاه اینترنتی و دفاتر پیشخوان دولت زیر نظر دفتر فناوری اطلاعات سازمان پزشکی قانونی انجام می‌شود.

این اقدام برای تسریع فرآیند پذیرش مراجعان و جلوگیری از ازدحام در باجه‌های پذیرش پزشکی قانونی استان انجام شده و در مشهد مورد استفاده کاربران و مراجعان قرار گرفت. اما پس از گذشت مدت‌ها مشکلات زیرساختی این سامانه حل نشده است.

سیدآریا حجازی مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درمورد آخرین وضعیت این سامانه اظهار کرد: این سامانه تا پنج سال آینده، یک سامانه کاربردی خواهد بود و در حال حاضر مشکلات بسیاری دارد یکی از این مشکلات قطعی سیستمی است به این صورت که نامه کلانتری در سامانه ما رویت می‌شود ولی وقتی بخواهیم پاسخ بدهیم سامانه قطع است.

وی بیان کرد: متاسفانه این سامانه هنوز کارایی زیادی ندارد و چالش‌های بسیاری دارد. بحث مکاتبات سیستمی کامل انجام می‌شود ولی یکسری مشکلاتی وجود دارد مانند قطعی مداوم سیستم و من به دلیل این مشکلات از مردم عذرخواهی می‌کنم.

مدیر کل پزشکی قانونی خبر داد: رایزنی‌هایی صورت گرفته که مشکلات زیرساختی این سامانه حل شود که انشالله طی سال‌های پیش رو شاهد این تغییرات خواهیم بود.

بر اساس اطلاعاتی که به خبرنگار ایسکانیوز رسیده است، معاینات مربوط به صدمات حقیقی و ساختگی در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۶۹.۶ درصدی نسبت به سال قبل خود به ۷۸ مورد در استان خراسان رضوی رسیده است. همچنین آمار معاینات مربوط به موارد غیرمنازعه شامل خودزنی و دگرزنی کاهش ۱۲.۱ درصدی داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، مرگ‌های غیرطبیعی با افزایش ۱۵.۵ درصدی و ثبت ۳۰۹۹ مورد، اصلی‌ترین علت فوتی‌های استان در ۱۴۰۱ بوده است. همچنین در میان علل مختلف طبیعی و غیرطبیعی فوت، بیماری‌های گوارشی با ۸۴.۶، خفگی با گاز مونواکسید کربن با ۶۷.۳ و بیماری‌های کلیوی با ۳۳.۳ درصد افزایش، بیشترین مقدار رشد را نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته‌اند.

سامانه الکترونیکی پزشکی قانونی خراسان رضوی تا 5 سال آینده به نتیجه می‌رسد/ بابت قطعی‌های مداوم سیستم‌ها عذرخواهی می‌کنم

سامانه الکترونیکی پزشکی قانونی خراسان رضوی تا 5 سال آینده به نتیجه می‌رسد/ بابت قطعی‌های مداوم سیستم‌ها عذرخواهی می‌کنم

انتهای پیام/

کد خبر: 1187823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =