پیش‌بینی عرضه خودروهای کارکرده وارداتی با قیمت بالا/ دولت تعرفه واردات را کاهش دهد

کارشناس اقتصادی گفت: پیش بینی می‌شود خودروهای کارکرده وارداتی با قیمت بالایی در بازار عرضه شود، بنابراین این امر کمکی بر کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آرمان کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: به دلیل نداشتن‌ ارتباط با کشورهای دارنده تکنولوژی؛ صنعت‌مان در زمینه خودرو و سایر کشورها با مشکلات اساسی مواجه شده است.

افزایش قیمت خودروهای مونتاژی برای چه کسانی اعمال نمی‌شود؟

وی افزود: مردم خودروهای داخلی را در سطح خودروهای خارجی نمی‌بینند و خودرو های داخلی هنور نتوانسته اند کیفیت لازم را کسب کنند.

کارشناس اقتصادی با اشاره بر اینکه میزان مصرف بنزین در خودروهای داخلی نیز بیشتر است، بیان کرد: بنابراین به دلیل وجود این مشکلات واردات خودروهای کارکرده بدون شک با استقبال مردم روبرو می‌شود.

آرمان درباره واردات خودروهای کارکرده گفت: اما متأسفانه دولت واردات خودروهای کارکرده را از دیدگاه رفاه مردم ندیده است بلکه به عنوان منبع مالی جدید برای تامین کسری بودجه خودش به آن توجه دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود خودروهای کارکرده وارداتی با قیمت بالایی در بازار عرضه شود، عنوان کرد: این امر کمکی بر کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت. دولت باید میزان تعرفه واردات خودروهای کارکرده را کمتر کنند تا مردم بتوانند به خودروی ایمن تر و کم مصرف تر با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: پیش بینی این امر بر بازار از الان مشخص نیست، زیرا وارد کنندگان این اتومبیل‌ها نامشخص هستند و شفافیت بر نرخ آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =