مشارکت سه برابری دانشجویان دختر در طرح حامیم/ حامی حضور همه تفکرات هستیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، ضمن خبر دادن از مشارکت سه برابری دختران دانشجو در طرح آموزش تشکیلاتی و معرفتی «حامیم»، بر حمایت از حضور همه تفکرات و جریانات باورمند به قانون اساسی در دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، طرح حلقه‌های میانی، موسوم به «حامیم»، از سری دوره‌های دانشجویی آموزش تشکیلاتی و معرفتی‌ست که زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در دومین دوره از برگزاری طرح حامیم، پذیرای قریب به ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و هم‌چنین تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان بوده است. این دوره از نوزدهم تیرماه جاری آغاز شده و پس از برگزاری کارگاه‌های تخصصی توان‌مندسازی و نشست‌های ویژه گفت‌وشنود، بعد از ظهر بیست و چهارم تیرماه به کار خود پایان داد.

آموزش تخصصی رسانه‌ای و تشکیلاتی در قالب طرح «حامیم»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در حاشیه اختتامیه این رویداد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان سال گذشته میزبان اولین دوره طرح «حامیم» بود و بر اساس دستاوردهای حاصله، به عنوان یکی از برگزارکنندگان برتر این طرح در کشور انتخاب شد. امسال نیز میزبان بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی بوده و تلاش کردیم که در کنار آموزش‌های رسانه‌ای و تشکیلاتی، محتوای دروس معارف با رویکردی جدید به دانشجویان ارائه شود. بر این اساس، در تقویم برگزاری دومین دوره حامیم، آموزش‌های معرفتی دروس آیین زندگی، اندیشه اسلامی و تاریخ تحلیلی صدر اسلام را به صورت کارگاهی در نوبت صبح و دروس تخصصی هم‌چون آشنایی با فضای مجازی، مدیریت رسانه و آموزش‌های تشکیلاتی را طی ۵ روز برای نوبت عصر تدارک دیدیم. شب‌ها نیز رویدادهای ورزشی، نشست با مسئولان دانشگاه، اکران فیلم و برنامه‌های فرهنگی دیگری را در نظر گرفتیم.

امسال بر کیفیت‌افزایی آموزش‌ها تمرکز داشتیم

محمدعلی قیصریان افزود: دانشجویانی که امسال در این دوره پذیرش شدند همگی از کنش‌گران منتخب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بودند. فعالیت مداوم دانشجویان برای ما بسیار مهم بود و تلاش کردیم فضای مطلوب آموزشی «حامیم» را در اختیار دانشجویانی بگذاریم که به‌طور فعال در تلاش‌اند تا به تحقق اهداف فرهنگی در دانشگاه و جامعه کمک کنند. سال گذشته دانشگاه آزاد اصفهان میزبان دانشجویان تمام دانشگاه‌های استان بود و این امر فشار مضاعفی را بر دوش مجریان برنامه گذاشته بود. اما امسال با تمرکز بر جذب و آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان، تلاش کردیم بر افزایش کیفی آموزش‌ها تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: تمایز ویژه برگزاری طرح «حامیم» در دانشگاه آزاد اصفهان نسبت به سایر دانشگاه‌ها، تأکید بر ابعاد آموزشی با برگزاری دوره‌های تخصصی ضمنِ حضور مدرسانِ برجسته و متخصص در حوزه‌های تشکیلاتی و رسانه‌ای بود. امیدواریم به واسطه تربیت دانشجویان توان‌مند در پایان این دوره، توانسته باشیم خلأها و نقاط ضعفی که از طرف نهادهای و فعالان دانشجویی به ما منتقل شده بود را پوشش داده و شاهد شکوفایی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در آینده باشیم.

مشارکت سه برابری دانشجویان دختر در طرح حامیم/ حامی حضور همه تفکرات هستیم

هر دانشجوی کنش‌گر، می‌تواند ده‌ها دانشجوی دیگر را فعال کند

قیصریان خاطرنشان کرد: توجه به امر آموزش، از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که سیاست‌گذاران دانشگاهی باید مدنظر داشته باشند. اگر دانشجویان آموزش‌های لازم را دریافت نکنند، طبیعتاً فعالیت اثرگذاری هم نخواهند داشت و کنش‌گری پویای دانشجویی را شاهد نخواهیم بود. شهید بهشتی دانشجو را مؤذن جامعه می‌داند که اگر خواب بماند، به تعبیر این شهید، نماز امت قضا خواهد شد. دانشجو از شأن والایی در یک جامعه پویا برخوردار است و باید به گونه‌ای حمایت شود که بتواند استعداد خود را به نمایش بگذارد. حمایت‌های ما از آموزش دانشجویان در طرح حامیم نیز متکی بر همین نگاه بوده است. تربیت یک دانشجوی مستعد و فعالِ سیاسی و اجتماعی، می‌تواند ده‌ها دانشجوی دیگر را نیز به‌طور شبکه‌ای فعال کند.

حمایت فراگیر از مشارکت جوانان از جریان‌ها و تفکرات مختلف

این مدرس دانشگاه ادامه داد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همواره حامی و ملجأ همه دانشجویان از تمام جریان‌های فکری و سیاسی در طرح‌های آموزشی چون «حامیم» بوده ‌است. فعالیت گروه‌های مختلف سیاسی نه تنها بلامانع است، بلکه تنوع مکاتب فکری در این برنامه‌ها باعث ایجاد شور سیاسی و تقویت مشارکت دانشجویان می‌شود. ما قائل به جناح فکری خاصی نیستیم و تنها خط قرمز موجود، پایبندی به قانون اساسی کشورمان و آن‌دسته از موازین شرعی و قانونی است که برای همه ما لازم‌الاتباع می‌باشد. امیدواریم با این رویکرد حمایتی فراگیر، شور و نشاطِ سابق به دانشگاه‌ها بازگردد و همه دانشجویان حضور فعالی داشته باشند؛ بدون تردید نتیجه این حضور نیز تقویت ایران اسلامی در ابعاد مختلف خواهد بود.

حضور سه برابری دختران دانشجو در طرح «حامیم»

محمدعلی قیصریان در پایان گفت: مشارکت دختران در دومین دوره طرح حامیم سه برابر پسران بود؛ چنین مشارکتی موجب خوشحالی‌ست و نوید آینده‌ای روشن برای حضور بیش از پیش دختران در نهادهای اجتماعی و در انجمن‌های کنش‌گر را می‌دهد. دست‌یابی به چنین موفقیتی با مشارکت چشم‌گیر بانوان در کنار دانشجویان پسر، هم سرمایه‌گذاری بلندمدتی برای خود جوانان است و هم در روندهای جاری و آتیِ دانشگاه مؤثر واقع خواهد شد. امیدواریم تداوم حضور فعال جوانان با انجام فعالیت‌های دانشجویی، ما را در رسیدن به اهداف والای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورمان یاری کند و نسلی پرورش یابد که آینده ایران را به بهترین وجه رقم بزند.

خبرنگار: جواد امیریان

انتهای پیام./

کد خبر: 1189788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =