علت ریزش شاخص کل در بورس چیست؟

اگرچه انتظار می رفت با توجه به انتشار گزارش سه ماهه شرکت های بورسی که اکثرا مطلوب بودند، روند بازار صعودی شود، اما همچنان شاخص کل سهام در مدار ریزش قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، معاملات امروز بازار در 90 دقیقه ابتدایی، تحت تاثیر انتشار عملکرد و صورت های مالی سه ماهه شرکت ها در روز گذشته، با فشار عرضه آغاز به کار کرد. بر همین اساس با توجه به گزارش نامطلوب شرکت های پالایشی اکثر نمادهای این گروه در نزدیکی صف فروش معامله می شوند و به طور کلی بر فضای کلی بازار اثر منفی گذاشته اند.

 اُفت ۳ هزار و ۶۱۲ واحدی شاخص کل

گفتی است شاخحص کل بازار سهام تا کنون با ریزشی 20 هزار واحدی مجددا کانال 2 میلیون واحد را از دست داد و شاخص هم وزن نیز با ریزشی 10 هزار واحدی به ارتفاع 700 هزار واحد رسید.

سه نماد «شستا»، «شپدیس» و «شتران» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «وسپهر» و «صبا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خگستر»، «شهر» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آریا»، «وسپهر» و «صبا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 31 تیر ماه 1402، بیش از 2 هزار میلیارد تومان رفته است.

در بازار امروز 78 نماد در محدوده مثبت و 253 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 79 نماد در محدوده مثبت و 172 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =