آیا داروهای گیاهی هم می‌توانند مضر باشند؟

محمد حسین فرزایی عضو هیئت علمی و دانشیار داروسازی طب ایرانی دانشگاه گفت: استفاده از فراوری‌های گیاهی و فرآورده‌های سنتی صرف اینکه گیاهی هستند کاملاً ایمن نمی‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر محمد حسین فرزایی با بیان اینکه داروهای گیاهی نیز همانند هر دارویی عوارض جانبی و پرهیزات خاص خود را دارند گفت: هر فردی با هر شرایطی و هر سن و هر نوع بیماری نباید به این بهانه که دارو گیاهی است از آن استفاده نماید زیرا این مسئله کاملاً از نظر علمی اشتباه است.

بیشتر بخوانید:

طب سنتی/ دمنوش گل رز و خواص آن

به گفته وی در بعضی از شرایط خاص با داشتن بیماری‌های زمینه‌ای استفاده از داروهای گیاهی منع مصرف دارد و حتی ممکن است فرد دچار مسمومیت دارویی از این گیاهان شود و عوارض جبران ناپذیری را بر جا گذارد.

وی با بیان اینکه مصرف داروهای گیاهی باید تحت تجویز و نظر متخصصین طب سنتی انجام گیرد گفت: به طور مثال خیلی از بیمارانی که مشکلات قلبی و عروقی دارند ، داروهای ضد پلاکت مصرف می‌کنند و در کنار مصرف این داروهای ضد پلاکت اگر یک داروی گیاهی ضد لخته شدن مصرف نمایند با تداخل دارویی  و تشدید عوارضی که ایجاد می‌کند باعث خونریزی داخلی شده و مشکل خونی شدیدی برای فرد ایجاد می نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: مصرف هرگونه داروی گیاهی باید با تجویز و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام گیرد تا از تداخلات دارویی و عوارض جانبی پیشگیری گردد و صرف اینکه مصرف داروی گیاهی بی خطر است کاملاً غیرعلمی می‌باشد.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1191772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =