توطئه دشمن در اغتشاشات با تدبیر دانشجویان شکست خورد/ نظارت نهاد نمایندگی رهبری بر فعالیت‌های دینی دانشگاه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: توطئه دشمن در اغتشاشات اخیر با تدبیر دانشجویان شکست خورد و ما از استان خراسان رضوی شهید دادیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مشهد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در دیدار با فعالین سیاسی-فرهنگی دانشگاه‌های استان در خصوص اتفاقات اخیر و نقش دانشجویان خراسان رضوی اظهار کرد: توطئه دشمن در اغتشاشات اخیر با تدبیر دانشجویان شکست خورد و ما از استان خراسان رضوی شهید دادیم. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری وظیفه اش ایجاد تشکل دانشجویی نیست بلکه تصدی‌گری‌ است‌. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های دینی داخل دانشگاه نظارت می‌کند.

وی در خصوص استفاده نسل جوان از فضای مجازی اظهار کرد: متاسفانه نسل جوان ما بعضا اکتفا می‌کنند به اخبار سطحی فضای مجازی در حالی‌ که تشخیص راست و دروغ این اخبار مشکل است و وقتی برای دنبال کردن اخبار از طریق مراجع معتبر ندارند اگر هم دنبال می‌کنند صرفا تیتر را می‌خوانند و همین مسئله باعث ایجاد اطلاعات و درک غلط نسل جوان می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در دیدار با فعالین سیاسی-فرهنگی دانشگاه‌ها در خصوص توطئه دشمنان از ابتدای انقلاب تا به امروز گفت: در سال‌های اخیر توطئه و خدئه‌های بسیاری علیه کشورمان صورت گرفته است که آخرینش اغتشاشات اخیر بود که به لطف هوشیاری تشکل‌ها و فعالین دانشجویی این توطئه علیه جبهه مقاومت شکست خورد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی در این دیدار اظهار کرد: جنگ امروز ما جنگ ایدئولوژی است. ما در دولت قبل از تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی غفلت کردیم و دولت گذشته و همچنین کرونا باعث مرگ جریان‌های دانشجویی شد به طوری که قرائت متفاوتی از دانشگاه ایجاد شد که در این دانشگاه تحریف شده غربی دانشجو نسبت به مسائل و پایه اساسی نظامی بی‌اطلاع و بی‌توجه نسبت به نقش خود است.

نوروزی افزود: دانشگاه انقلاب اسلامی در مقابل دانشگاه تحریفی غرب تاکید بسیاری بر تضارب آرا و مطالبه گری و عدالت‌خواهی دانشجویان دارد.اتفاقات اخیر نشان داد که نسل امروزی یک نسل حساس به مسائل نظام هست اما قوه استدلال ضعیفی دارد. ما در بسیج دانشجویی همواره حامی تضارب آرا برای رسیدن به دانشگاه اسلامی و احیای تشکل‌ها و جریان دانشجویی هستیم که اگر این جریانات نمی‌بود انقلابی هم نبود.

فاطمه فلاح عضو شورای جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: پوشش ما که یک مسئله فرهنگی است تبدیل شده به یک مسئله سیاسی و از درون یک مسئله فرهنگی معضل سیاسی به وجود آمد که منجر به اغتشاشات اخیر شد که تلنگری بود برای همه ما و نشان دادن که برای تفکر و معضلات نسل جدید هیچ برنامه‌ای نبوده باید از این اتفاقات گذشت نیاز نسل جدید را شناخت تا بتوان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

علی بابازاده مسئول دفتر استانی ایسکانیوز در خراسان رضوی گفت:دانشجویانی هستند که برای خودشان رسالتی قائلاند؛ یعنی دانشجوی متحرک و فعال؛ دانشجویی که از نیروی فکر و توان جسمی و روحی خودش میخواهد برای پیشرفت استفاده کند.امروزه در جامعه با نسل جدیدی از دانشجو مواجه هستیم و نحوه فعالیت جنبش دانشجویی با خواسته های این نسل مغایرت دارد و پاسخگو انها نیست. جنبش دانشجویی باید بکوشند تا ببیند دانشجو چه میخواهد و به چه چیز هایی نیازی دارد.

وی افزود: یکی از آسیب‌هایی که جنبش دانشجویی را تضعیف کرده است، برخورد سلیقه ای و عدم توجه به نظر جمع بوده و در حال حاضر جنبش‌های دانشجویی فردگرا و فرد محور هستند. ما نیازمند احیا تشکل ها و جنبش دانشجویی هستیم. اقدامات فعلی پاسخگو نسل جدید نیست باید نیاز و تفکر نسل جدید را شناخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =