آماده‌سازی مهمانسرای واحد ماکو برای خدمات‌دهی به زائران خارجی/ پارکینگ ۹ هکتاری تمرچین دانشگاه آزاد در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه با اشاره به اینکه مهمانسرای واحد ماکو در مرز بازرگان آماده خدمات‌دهی به زائران خارجی است، گفت:پارکینگ ۹ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واقع در مرز تمرچین نیز در اختیار زائران اربعین حسینی(ع) قرار می‌گیرد.  

محمدرضا ولیلو؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه در استان آذربایجان غربی ۱۴ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی مستقر هستند، اظهار کرد: همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در واقع تعمیق فرهنگ عاشوراست و پیام روز عاشورا و حرکت حضرت زینب(س) را تداعی می‌کند.  

آزمایشگاه تحقیقاتی غذا و دارو ماکو به زودی راه‌اندازی می‌شود/ انعقاد ۲۷ تفاهم‌نامه برای اجرای طرح پویش در آذربایجان غربی  

وی با اشاره به حضور حداکثری اساتید، کارکنان و دانشجویان این استان در همایش عظیم اربعین تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های دشمنان خارجی در راستای تضعیف فرهنگ مقاومت بر ما و به ویژه دانشگاهیان لازم است که با این قبیل دشمنی ها مقابله کنیم و یکی از این اقدامات هم شرکت در پیاده روی اربعین حسینی است.

ولیلو با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از یک طرف با اقلیم کردستان هم مرز است، ادامه داد: ما در دو منطقه سردشت و پیرانشهر واحد دانشگاهی داریم که دقیقا در نقطه مرزی واقع شده‌اند.  

برنامه‌ریزی‌ها برای تردد ۵۰۰هزار زائر از مرز تمرچین 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مرز تمرچین این استان ۷۰هزار زائر تردد داشتند، امسال هم با تدابیر اندیشیده شده از سوی استانداری مقرر شده حدود ۵۰۰هزار زائر از مرز تمرچین تردد و به زیارت کربلا بروند که برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه افزود: ما استانهای آذربایجان شرقی،  اردبیل، زنجان و مازندران را معین خواهیم بود ضمن اینکه کشورهای آذربایجان، ترکیه و حوزه قفقاز که از مرز ماکو وارد خواهند شد نیز از استان آذربایجان غربی و مرز تمرچین تردد خواهند داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی امسال در مرز بازرگان (ماکو) برای زائران خارجی خدماتی را تدارک دیده است و میهمانسرای واحد ماکو دانشگاه آزاد اسلامی در مرز بازرگان برای این زائران آماده‌سازی شده است ضمن اینکه ایستگاه‌های صلواتی نیز برپا خواهند شد.

ولیلو با بیان اینکه ۲۵ درصد مرزهای کل کشور در استان آذربایجان غربی است و این یک ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود، اضافه کرد: میهمانان خارجی و ترکیه ای از این مرز وارد کشور ما میشوند و این مرز به عراق نمی‌رسد و مرز تمرچین هست که زائران از طریق آن وارد اقلیم کردستان می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران در واحد ارومیه نیز انجام خواهد شد، ادامه داد: در شهرستان نقده که مابین ارومیه و مرز قرار گرفته نیز امکاناتی را فراهم کرده‌ایم که در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه تصریح کرد: در واحد پیرانشهر دانشگاه آزاد اسلامی که در مرز تمرچین واقع شده حداکثر امکانات در محوطه دانشگاه فراهم شده ضمن اینکه دانشگاه آزاد در مرز تمرچین دارای یک زمین ۹هکتاری است که با هماهنگی استانداری برای پارکینگ در خدمت زائران قرار داده خواهد شد و برنامه داریم تا سالهای بعد امکانات رفاهی خوبی را در این منطقه برای خدمات دهی به زائران مستقر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استانداری آذربایجان غربی فضاسازی رسانه‌ای این همایش بزرگ را به ایسکانیوز این واحد سپرده است و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی ما در مرز مستقر شده و کل فضای رسانه‌ای توسط این عزیزان مدیریت خواهد شد.

ولیلو با اشاره به اینکه برنامه های ما از ده روز پیش از اربعین آغاز خواهد شد، اضافه کرد: برنامه های فرهنگی نیز همچون سالهای گذشته در واحدهای مختلف دانشگاه از جمله کارگاه‌های معرفت افزایی، پاسخ گویی به شبهات دینی و... برگزار می‌شود.  

انتهای پیام/  

کد خبر: 1194937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =