لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار کارگران معادن

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تاکید کرد و گفت: باید ضریب ۱.۵ درصد سختی کار کارگران معادن اصلاح شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در جمع کارگران معدن هشونی شهرستان کوهبنان با بیان اینکه هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات آنها است، اظهار داشت: خدمات جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه قبل بی‌شمار است.

بیشتر بخوانید:

ضرورت توجه به حقوق و معیشت کارگران/ کارگری که امنیت شغلی ندارد چگونه می‌تواند برای دستمزد خود چانه‌زنی کند؟

وی با اشاره به خدماتی که در عرصه‌های مختلف ارائه شده است، گفت: مهمترین توفیق جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و قضایی بوده و استقلال سیاسی بر گرفته از استقلال اقتصادی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استقلال اقتصادی مشمول تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه بسته کارگران است، افزود: ای کاش می‌توانستیم ارادتی که به کارگران داریم را بیان کنیم و بیش از این قدردان خدمات آنها باشیم.

وی با اشاره به تحریم‌های فلج کننده علیه کشور ما بیان کرد: این تحریم‌ها جامعه کارگری کشور را به خودکفایی رسانده و امروز وقتی توفیقات جمهوری اسلامی را با وجود تحریم‌های فلج کننده مشاهده می‌کنند، انگشت حیرت به لب می‌گیرند و این توفیقات مرهون تلاش کارگران است.

مرتضوی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال دو قطبی کردن آحاد جامعه اسلامی است، گفت: مشکلات جامعه کارگری را درک می‌کنیم و باید آنها را برطرف کنیم و باید از مولدسازی استفاده و درآمد حاصل از آن صرف بهداشت کارگران و توسعه کار شود.

وی در واکنش به سخنانی در ارتباط با فرسودگی جامعه کارگری شاغل در معادن زغال‌سنگ بیان کرد: بدتر از فرسودگی بی‌انگیزگی است و از کارهای که در کارگر انگیزه ایجاد می‌کند می‌توان به گشاده‌رویی، محبت و پرداخت به موقع حقوق اشاره کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد و تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می‌توانیم مشکلات و سختی‌های آنها را درک کنیم، ادامه داد: پزشک باید مرتب کارگران را معاینه و درمان و پیشگیری کند؛ هزینه آن پرداخت شده و باید استفاده شود.

وی افزایش بهره‌وری را یکی دیگر از روش‌های ایجاد انگیزه در کارگر برشمرد و افزود: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری باید استفاده شود.

مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تاکید کرد و گفت: باید ضریب 1.5 درصد سختی کار اصلاح شود و برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند که حق و حقوق آنها را به درستی پرداخت نشده که بررسی می‌شود و اگر در حیطه وظایفم بود، مشکلات این کارگران را حل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر انگیزه بود، سیل به ساختمان ورود پیدا نمی‌کرد، افزود: 50 درصد از حقوق بیمه بیکاری یک ماه به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کارگران کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند به عنوان پاداش داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =