پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آتی / سود خرید سکه بیشتر است یا طلا؟

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی است که هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۵ دلار گران شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، همراه با افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، طلا و سکه در بازار ایران طی یک هفته گذشته در مسیر صعودی حرکت کرد؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار با رشد ۱.۲ درصدی و هر قطعه سکه امامی ۰.۹ روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار به ۷۰ هزار تومان خواهد رسید/ وابستگی ارز به تغییرات تورمی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر گرم طلای ۱۸عیار در طول یک هفته گذشته ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان گران شده و به قیمت ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه امامی نیز با رشد ۲۵۴ هزار تومانی، در بازار ۲۸ میلیون و ۳ هزار تومان قیمت پیدا کرده است.

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی است که هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۵ دلار گران شده است.

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا در توضیح وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: بهای انس جهانی برخلاف هفته‌های قبل سیر صعودی داشت و روزانه چند دلار افزایش قیمت را شاهد بودیم.

این فعال بازار طلا عنوان می‌کند: در بازار داخل قیمت انواع سکه و طلا تحت‌تاثیر بهای اونس جهانی با کمی افزایش همراه بود؛ البته همچنان ثبات قیمت در بازار وجود داشت و عرضه و تقاضا تعادل داشت و می‌توان گفت با توجه‌ به ثبات قیمت‌ها سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه کاهش‌یافته است و باتوجه‌به ایام محرم و صفر بازار در رکود به سر می‌برد.

وی متذکر می‌شود: جاذبه سرمایه‌گذاری بر روی سکه و طلا کاهش پیدا کرده و در حقیقت مصرف‌کننده واقعی برای خرید به بازار می‌آید؛ بنابراین بازار در تعادل است.

وی پیش‌بینی می‌شود: به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو نیز همین وضعیت ثبات بر بازار حاکم باشد. فعلا با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور که دارای ثبات و مساعد است، نوسان خاصی به ویژه در نرخ ارز نخواهیم داشت و به همین ترتیب بازار به دور از نوسان خاص خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =