دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه از کسب‌وکار های خلاقانه دانشجویان دختر حمایت های چند جانبه دارد

مدیر امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد واحد همدان از حمایت چندجانبه چاین دفتر از کسب و کارهای خلاقانه دانشجویان دختر خبر داد.

نسرین کرمی کبیر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و مدیر امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز همدان اظهار کرد: دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه زیر مجموعه ای از مشاور عالیه زنان در سازمان مرکزی است و هر کدام از استان ها یک نماینده به عنوان مسئول امور زنان و هر کدام از واحدهای ما یک رابط در امور زنان دارند که شرح وظایف جداگانه هر قسمت از قبل مشخص است.

وی افزود: پیگیری بخشنامه های حمایتی در زمینه زنان، بخشنامه های حمایت از جمعیت و خانواده و جوانی، فرهنگسازی در راستای حجاب و عفاف و کلا تصمیم گیری های راجع به بانوان و مسائل کلان دانشگاه از جمله وظایفی است که دفتر امور بانوان و خانواده دنبال می‌کند.

مسئول دفتر زنان و امور بانوان گفت: ما یک شورای راهبری استانی در استان داریم که متشکل از ریاست محترم دانشگاه نماینده محترم نهاد رهبری دو تن از روئسای واحد های استان و یک نماینده اساتید کارکنان و دانشجویان و همینطور مدیر کل محترم بانوان و خانواده استانداری است که تصمیمات کلان در این شورا گرفته می‌شود.

کرمی کبیر عنوان کرد: یکی دیگر از حائز اهمیت ترین شوراها، کمیته تعامل خانواده و دانشگاه است که برسی و پیگیری امور مربوط به دانشجویان و خانواده ها را شامل می‌شود و میتوانیم در این راستا خدمات آموزشی پژوهشی روانشناسی روانشناختی و در حوزه سلامت در ارتباط باشیم که مستلزم این است یک پلتفرم خوب مثل پلتفرم های فضای مجازی تهیه شود. همینطور دیدار ها با خانواده دانشجویان و همکاری خوب خود دانشجویان را در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: دیگر شوراهای فرهنگی دانشگاه هم مسئول امور بانوان و خانواده باید در آن شرکت و حضور فعال داشته باشد و از جامعه هدف خودش در دانشجویی، کارکنان و اساتید حمایت های لازم را به عمل آورد.

کرمی کبیر با اشاره به "شورای تعامل خانواده و دانشگاه" تصریح کرد: مسئول امور زنان و خانواده دبیر این شورا است و معاونت محترم فرهنگی ریاست واحد و اعضای حقوقی مخصوص به خود را دارد و مصوبات حمایتی ان تا به حال تماما در واحد همدان اجرا شده است. همچنین ما تمام اقداماتی که در مرکز استان انجام میدهیم توسط رابطین محترم ما در واحد های ملایر تویسرکان و اسدآباد اجرا میشود همینطور در مراکز هم به صورت ویژه نظارت داریم. من در همینجا دعوت میکنم از دانشجویان محترم و به خصوص همکاران، کارکنان که مسائلی که قابل پیگیری توسط ما بوده و قانوناً میتونیم پیگیری کنیم، به ما انعکاس نموده تا انشالله بتوانیم مشکلاتشان را به نحو احسن حل کنیم.

استاد دانشگاه درباره تعامل و ارتباط دفتر امور بانوان دانشگاه با نهادها، دستگاه‌ها و ادارات خارج دانشگاه تصریح کرد: دفتر امور بانوان در ماه یا به صورت هفتگی در جلسات امور بانوان و خانواده و جلسات دیگری نظیر جوانی جمعیت، حجاب و عفاف، زیست عفیفانه و در تمام امور فرهنگی که مربوط به طیف بانوان می‌شود در فرمانداری و استانداری و سازمان های مردم نهاد شرکت دارد و از طرف دانشگاه کارگاه هایی هم در این زمینه برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

استاد دانشگاه اظهار کرد: اگر یکی از دانشجویان خانم و شاغل به تحصیل در واحد دچار مشکلات خانوادگی باشند و نیاز به مشاوره داشته باشند صد در صد به مشاورین مطمئن و اساتید معتمد ارجاع میدیم، اگر مسائل حقوقی باشد مشاوره رایگان به دانشجویان ارائه شده و در کمیته حل اختلاف واحد بررسی می‌شود و دانشگاه حمایت صد درصدی را نسبت به دانشجویان که جز مجموعه ما هستند و مهمترین جز و رکن مجموعه هستند انجام خواهند داد.

وی افزود: براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، دختران فعال دانشجویی مطالبه‌ای مبنی بر ایجاد باشگاه‌های دختران به‌عنوان فضای اختصاصی برای بانوان دانشگاهی و به‌طور خاص برای دانشجویان دختر دارند تا در این فضاها از امکانات برای حضور در یک فضای مفرح فرهنگی استفاده کنند و بر این اساس باشگاه دخترانه ریحانه در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گشایش یافت.

مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه مکان باشگاه دختران جنب بانک ملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان قرار گرفته است، توضیح داد: در این فضا دانشجویان دختر می‌توانند از هشت صبح تا پایان کلاس‌ها در فضایی مناسب گرد هم آمده و لحظات خوبی را سپری کنند.

دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه از کسب‌وکار های خلاقانه دانشجویان دختر حمایت های چند جانبه دارد

کرمی کربیر با اشاره به برنامه های در دست اقدام افزود: ما برنامه ها و طرح های سابق را ادامه خواهیم داد. یکی از مباحثی که برای خود من خیلی حائز اهمیت است آموزش دانشجویان خانم و داشتن مهارت های لازم برای زیستن و بهتر زندگی کردن است و بنده خیلی تاکید دارم و دوست دارم که ما همچین دوره هایی برای خانم های دانشجو و کارکنان داشته باشیم. اول آموزش بعد انسجام و گفتمان هایی که میخوایم را داشته باشیم تا انشاالله بتوانیم جایگاه واقعی و خوبی که مدنظرمون هست و همون الگوی سوم زن مسلمان که زنی است نه شرقی نه غربی و ایفای نقشی که به عنوان خواهر، مادر، همسر می‌باشد را به نحو احسن داشته باشیم.


خبرنگار: مهدی میرزایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1197130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =