عین‌اللهی: ۱۵ هزار تخت کودک در کشور وجود دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون 15 هزار و 344 تخت کودکان در کشور داریم، بر لزوم افزایش تخت‌های بیمارستانی برای کودکان تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین اللهی،  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان حکیم ضمن تاکید بر اینکه  درمان کودکان برای ما اهمیت دارد، اظهار کرد: کودکی که درمان می‌شود،  بیش از  60 تا 70 سال زندگی می‌کند و  عدم رسیدگی درست و به موقع به کودک بیمار ممکن است آسیبی ماندگار به جا بگذارد.

بیشتر بخوانید:

کدام مراکز درمانی تهران ناایمن هستند؟ / تاسیس برخی بیمارستان‌ها به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور ما را کودکان تشکیل می‌دهند، برضرورت ایجاد مراکز درمانی بیشتر برای کودکان در کشور تاکید و تصریح کرد: باید به افرادی که در این رشته فعالیت دارند توجه بیشتری صورت بگیرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون 15 هزار و 344 تخت کودکان در کشور داریم، بر لزوم افزایش تخت‌های بیمارستانی برای کودکان  تاکید کرد.

عین اللهی گفت: از 15 هزار و 344 تخت کودکان، 11 هزار و 764 تخت دانشگاهی بوده و  بنابراین بخش خصوصی، چندان در بخش کودکان وارد نشده است لذا باید بتوانیم بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کنیم. 

وی ادامه داد: علاوه بر تخت‌های عمومی کودکان، هزار و 52 تخت پی آی سی یو و مراقبت ویژه کودکان  و 4 هزار و 25 تخت ان آی سی یو نوزادان داریم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بااشاره به این که هدف ما نظام پیشرفته سلامت است، خاطرنشان کرد: باید  نظام سلامت را در تمدن نوین  اسلامی به جایگاه سزاوار خودبرسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =