مسابقات آسیایی هانگژو| کسب ۳ مدال طلای کشتی آزاد برای کاروان ایران / مدال نقرۀ سنگین‌وزن بر گردن داودی

روز چهاردهم بازی‌های آسیایی آغاز شده و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفته‌اند. در این خبر با نتایج لحظه‌به‌لحظه این مسابقات همراه ما باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، چهاردهمین روز برای ورزش ایران در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی یکی از بهترین روزهای کاروان ورزش کشورمان بود و به لطف سه مدال طلا در کشتی آزاد جهشی چند پله ای در جدول توزیع مدال ها داشت.

بیشتر بخوانید:

مسابقات آسیایی هانگژو | طلا در مشت گنج‌زاده/ کبدی بانوان برنزی شد

در چهاردهمین روز بازی‌های آسیایی کشتی‌گیران ایران در اوزان مختلف به روی تشک رفتند و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند. مهدی خدابخشی در کارته و سهیل اکبرپور در جوجیتسو نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.

نتایج زنده کاروان ایران در چهاردهمین روز از بازی‌های آسیایی:

کاراته

مهدی خدابخشی، نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه‌اش مقابل آندو دائیکی‌ از ژاپن روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه پنج بر چهار شکست خورد و حذف شد.

جوجیتسو

سهیل اکبرپور در وزن منهای ۸۵ کیلوگرم در دومین دیدارش و در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف صادق‌اف از قرقیزستان رفت و با نتیجه چهار بر دو این دیدار را واگذار کرد و حذف شد.

کشتی

یونس امامی، نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، به مصاف اورزوبک توکتومامبتو از قرقیزستان رفت و در پایان با نتیجه هفت بر دو به برتری رسید و راهی دور یک‌چهارم نهایی شد.

مجتبی گلیج دارنده در کشتی نخست به مصاف ابراگیموف کشتی‌گیر کهنه‌کار ازبکستان رفت و در شرایطی که تا ۲۵ ثانیه مانده به پایان مبارزه با نتیجه هفت بر پنج عقب بود موفق به خاک‌کردن حریف شد و با اجرای سه بارانداز پیاپی موفق به شکست ۱۳ بر هفت حریفش شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید.

امیرحسین زارع، دارنده یک مدال برنز المپیک و دو طلا و یک برنز جهان، در دور نخست به مصاف زمان انور از پاکستان رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. او در این مرحله به مصاف بوهیردون از چین رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

فاطمه سعادتی به مدال برنز کاراته بازی‌های آسیایی رسید

فاطمه سعادتی‌، نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی به مصاف سانیستیارانی از اندونزی رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز بازی‌های آسیایی شد.

سعادتی پیش از این در مبارزه نخست برابر وونگ از ماکائو با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید اما در دومین مبارزه مقابل پینگ تسوئی از چین تایپه با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به راهیابی حریف خود به فینال، راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این مرحله برابر هوآنگ از ویتنام با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد.

مهدی خدابخشی، دیگر نماینده ایران در روز سوم رقابت‌های کاراته از دور مسابقات کنار رفت.

«مجتبی گلیج» به مدال نقره رسید

مجتبی گلیج در نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی مقابل علیشر یرگالی از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

مجتبی گلیج در فینال مقابل کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان جهان از بحرین با نتیجه ۶ بر ۱ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

«یونس امامی» به مدال طلا رسید

یونس امامی در نیمه‌نهایی وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی مقابل ماگومد اِولویف از تاجیکستان با نتیجه ۹ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

حسن یزدانی قهرمان بازی‌های آسیایی شد

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نهایی برابر دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند به روی تشک رفت و در پایان در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و صاحب دومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها شد. یزدانی در ۴ مبارزه خود در این رقابت‌ها بدون از دست دادن امتیاز و با امتیاز عالی رقبای خود را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.

یزدانی در دور نخست به مصاف عبدالله‌اف از قرقیزستان رفت و در پایان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله برابر اورازگیلیوف از ترکمنستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی نیز مقابل اردن بات از مغولستان در همان زمان نخست ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این یونس امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران با شکست قاطع حریف ژاپنی به مدال طلا رسید. در روز نخست این مسابقات نیز رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت اما ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفت.

سومین طلای کشتی آزاد بر سینه زارع چسبید

امیرحسین زارع ملی‌پوش سنگین‌وزن کشورمان امروز در فینال مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی روی تشک رفت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر زمان انور از پاکستان را مغلوب کرد. وی‌ در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر بوهیردون از چین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار با لخاگواگرل مونختور از مغولستان مبارزه کرد که ۷ بر صفر به پیروزی رسید و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

با طلایی که امیرحسین زارع بدست آورد، تعداد مدال های طلای ایران به عدد ۱۳ رسید.

مدال نقرۀ سنگین‌وزن برای داوودی 

علی داوودی نماینده وزنه‌برداری ایران در دسته +۱۰۹ کیلو با مجموع ۴۲۶ کیلوگرم به مدال نقره آسیا رسید.

تاریخ سازی شطرنج‌بازان

 شطرنج‌بازان ایران در مرحله نهم بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمدامین طباطبایی مقابل تیم کره جنوبی به پیروزی 4 بر صفر رسید.

پویا ایدنی توانست به راحتی حریف خود گواین از کره جنوبی را شکست دهد. پرهام مقصودلو، لی جون را شکست داد و طباطبایی مقابل سه‌یان را پیروز شد. بردیا دانشور نیز مقابل حریف خو به پیروزی رسید. بنابراین ایران با نتیجه ۴ بر صفر و کسب ۸ امتیاز قهرمان این دور از مسابقات شد.

تیم ملی ایران در ۹ مرحله مقابل کره جنوبی، فیلیپین، مغولستان، بنگلادش، قزاقستان، چین و ازبکستان به برتری رسید و مقابل هند و ویتنام مساوی کرد و در صدر جدول مسابقات قرار دارد. در این بخش ۱۳ تیم حضور داشتند.

پیش از این شطرنج ایران در بخش سرعت بازی‌های آسیایی سه نماینده داشت؛ سیدمحمدامین طباطبایی در این بخش چهارم شد، مبینا علی‌نسب در رده چهارم ایستاد و پرهام مقصودلو که فقط تا پایان دور هفتم رقابت کرده بود در رده بیست‌وپنجم قرار گرفت.

مدال آوران ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

مدال طلا:
تیم ملی شطرنج
* تیم ملی والیبال
* افشین سلیمی - ووشو
* یوسف صبری - ووشو
* صادق آذرنگ - کوراش
* حسین رسولی - پرتاب دیسک
* رضا علیپور - سنگنوردی
* محمدهادی ساروی - کشتی فرنگی
* امین میرزازاده - کشتی فرنگی
* سجاد گنج زاده - کاراته
* یونس امامی - کشتی آزاد
* حسن یزدانی - کشتی آزاد
* امیرحسین زارع - کشتی آزاد

مدال نقره:
* تیم چهار نفره روئینگ بانوان
* تیم دو نفره روئینگ بانوان
* مهدی حاج موسایی - تکواندو
* علیرضا حسین پور - تکواندو
* آرین سلیمی - تکواندو
* شجاع پناهی - ووشو
* زهرا کیانی - تالو - ووشو
* الهه منصوریان - ووشو
* محسن محمدسیفی - ووشو
* مهدی الفتی - ژیمناستیک
* مجید وحید بریمانلو - کوراش
* دنیا آقایی - کوراش
* زهرا باقری - کوراش
* احسان حدادی - پرتاب دیسک
* امین کاویانی نژاد - کشتی فرنگی
* ناصر علیزاده - کشتی فرنگی
* ترانه احمدی - فری استایل اسکیت
* رحمان عموزاد - کشتی آزاد
* مجتبی گلیج - کشتی آزاد
* علی داوودی - وزنه برداری

مدال برنز:
* مرجان سلحشوری - تکواندو
* مبینا نعمت زاده - تکواندو
* متین رضایی - تکواندو
* ملیکا میرحسینی - تکواندو
* مهران برخورداری - تکواندو
* فرانک پرتوآذر - دوچرخه سواری
* تیم ملی تنیس روی میز
* محمد رهبری - شمشیربازی
* شهربانو منصوریان - ووشو
* تیم ملی شمشیربازی ایران
* تیم تیراندازی تپانچه ۱۰ متر میکس
* تیم دوبل تنیس روی میز
* تیم کایاک ۵۰۰ متر دو نفره (قایقرانی)
* تیم کانو دو نفره (قایقرانی)
* ملیکا امیدوند - کوراش
* هدیه کاظمی - کایاک ۵۰۰ متر(قایقرانی)
* دانیال سهرابی - کشتی فرنگی
* تیم ملی کبدی بانوان
* فاطمه سعادتی - کاراته

انتهای پیام/

کد خبر: 1200914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =