بمب ساختمان‌های ناایمن زیر پای شهر تهران / راز مقاومت بازاریان چیست؟

مالکان و کسبه ۲۹۰مجتمع تجاری در بازار بزرگ تهران در برابر استانداردسازی و ایمن‌سازی برق خود مقاومت می‌کنند که می‌تواند در آینده خطرساز شود. اما اصل ماجرا چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مالکان و کسبه ۲۹۰مجتمع تجاری در بازار بزرگ تهران در برابر استانداردسازی و ایمن‌سازی برق خود مقاومت می‌کنند که می‌تواند در آینده خطرساز شود. اما اصل ماجرا چیست؟

بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف هزار ساختمان پرخطر در تهران تا پایان سال

یک مقام مسئول در شرکت توزیع برق تهران بزرگ می‌گوید: تاکنون ۵هزارو۵۰۰ انشعاب برق در بازار بزرگ تهران ایمن‌سازی شده اما از ۳۸۷مجتمع ناایمن شناسایی شده در محدوده بازار بزرگ تهران، تعداد ۲۹۰مجتمع همچنان با شرایط غیرایمن مشغول فعالیت هستند.

راز مقاومت بازاریان چیست؟

آمنه جمالو، مدیر منطقه برق خیام توضیح می‌دهد: به‌رغم ثبت درخواست استانداردسازی و تهیه طرح فنی مربوط به ۸۲مجتمع دیگر، به‌دلیل عدم‌همکاری و پیگیری مالکان و کسبه و مشکلاتی همچون جانمایی نکردن مکان نصب تابلوهای لوازم اندازه‌گیری و اختلافات مالکان و مستأجران به‌منظور پرداخت هزینه‌های مرتبط، اقدام مؤثری درخصوص ایمن‌سازی‌ انشعابات انجام نشده است. او می‌گوید: انتظار می‌رود با جلب توجه هرچه بیشتر بهره‌برداران واحدهای تجاری به اهمیت مقوله ایمنی بازار شاهد افزایش همکاری صاحبان اصناف در حوزه ایمن‌سازی انشعابات برق بازار بزرگ تهران باشیم.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در بازدید از بازار بزرگ تهران از ایمن‌سازی‌ بیش از ۵هزارو۵۰۰ انشعاب برق در این مجموعه خبر داد و اعلام کرد: با اجرای این طرح، ۹۷مجتمع تجاری واقع در بازار به‌صورت کامل در برابر مخاطرات مرتبط با انشعابات و شبکه برق، ایمن‌سازی‌ شده است. حمیدرضا ملکی‌وش با اشاره به اینکه انشعابات برق ۱۳مجتمع تجاری دیگر نیز در حال ساماندهی و ایمن‌سازی‌ شبکه داخلی است، گفت: با توجه به وسعت و معماری بازار بزرگ تهران و حضور پرتعداد شهروندان در این محدوده، ایمن‌سازی بازار به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی طی سال‌های گذشته در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گرفته است. او گفت: اقدامات بسیار مؤثری از سوی منطقه برق خیام به‌عنوان متولی تامین برق این محدوده صورت گرفته اما تداوم این روند نیازمند همکاری کسبه و مالکان و مستأجران واحدهای تجاری است.

هشدار را جدی نمی‌گیرند

مدیر منطقه برق خیام هم هشدار می‌دهد: با توجه به مصرف بالای برق در محدوده بازار، تراکم جمعیت، بی‌توجهی برخی از کسبه به قدرت انشعابات برق واگذار شده و استفاده از کلیدهای محدودکننده غیرمتناسب با قدرت قراردادی، سیم‌کشی‌های داخلی غیراصولی و فرسوده و انبارکردن کالاهای قابل اشتعال به‌صورت غیرایمن در مغازه‌ها و انبارهای واقع در محدوده بازار، آسیب‌پذیری این مجموعه در برابر خطرات ناشی از حوادث مرتبط با برق افزایش پیدا کرده و این مسئله به کرات از طریق کارشناسان منطقه برق خیام به مالکان و مستأجران واحدهای تجاری اطلاع‌رسانی شده، اما متأسفانه همکاری‌های انجام شده با انتظارات ما فاصله زیادی دارد. او خاطرنشان کرد: درصورت همکاری کسبه، کارشناسان منطقه برق خیام نیز به‌صورت کامل آماده ارائه خدمات به مجتمع‌های تجاری باقی‌مانده در محدوده بازار تهران هستند.

اردیبهشت امسال رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفته بود: ایمن‌سازی کابل‌های برق در بازار تهران باید با سرعت بیشتری دنبال شود. مهدی بابایی تأکید کرد: «در برخی نقاط فاصله کنتور برق تا داخل ملک زیاد است و مخاطرات جدی را ایجاد کرده است. انتظار این است که شرکت برق به این موضوع ورود کند و بر ایمنی سیم کشی‌های داخل ملک هم نظارت داشته باشد و پس از دادن مهلت قانونی درصورت بی‌توجهی به قطع انشعاب اقدام کند و نظارت‌ها تا کنتور برق نباشد.»

منبع: همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1201029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =