۱۰ عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

در جدیدترین رتبه‌بندی برترین دانشمندان جهان، ۱۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات موفق به کسب جایگاه دو درصد دانشمندان برتر جهان سال شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس داده‌های منتشره توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی داده‌های پایگاه اسکوپوس، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پراستناد در تمام رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی، شناسایی و معرفی شد. 

بیشتر بخوانید:

۵ عضو هیئت علمی واحد کرمانشاه در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

این گزارش در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۳ در مجله PLOS  به چاپ رسیده است. بر این اساس، دو مدل پایگاه داده ارائه شده است. ارزیابی بر پایه مدل اول تا پایان سال ۲۰۲۲ که نمایانگر شاخص عملکرد طولانی مدت پژوهشگران پیشکسوت است.

در این گروه چهار نفر از اعضای  هیات علمی واحد علوم و تحقیقات از جمله دکتر محمد ناصرمقدسی (برای چهارمین سال متوالی)، استاد فقید دکتر عبدالحسین روستائیان (برای دومین سال متوالی)، دکتر سید علی فقیدیان(برای سومین سال متوالی) و دکتر پوریا پدرام در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

ارزیابی بر پایه مدل دوم، بر اساس داده‌های یکساله  ۲۰۲۲ است که براساس این ارزیابی، علاوه بر افراد فوق‌الذکر، ۶ نفر از اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات از جمله دکتر جمشید صباغ‌زاده، دکتر احمد شرافتی، دکتر مرتضی روحانی، دکتر بهرام ثقفیان، دکتر سید هاشم موسوی انیدجان و دکتر اکرم عیدی در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند. 

در این پژوهش که بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام پذیرفته است، دانشمندان در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۴ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند. همچنین شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله بود که  در لیست نهایی علاوه بر یک صد هزار نفر برتر، دو درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =