دستگیری ۱۴ سرشبکه و سرباند قاچاق در مرزهای کردستان

فرمانده مرزبانی استان کردستان از دستگیری ۱۴ سرشبکه و سرباند قاچاق در مرزهای کردستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار محمد عارف سپهری حفاظت از مرزها و مبارزه با هر نوع قاچاق را از اولویت‌های مرزبانی کردستان عنوان کرد و اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال‌ جاری ۲۸۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در مرزهای استان کشف شده است.

بیشتر بخوانید:

توقیف شناور حامل ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبراه اروند

وی از افزایش ۱۵۰ درصدی کشفیات قاچاق در مرزهای کردستان خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از کالاهای کشف شده قاچاق مربوط به گوشی، سیگار، لوازم خانگی و ... است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به ناکامی قاچاقچیان احشام در انتقال به مرزهای خارج کشور گفت: در طول شش ماهه نخست سال‌جاری  ۵۱۰۰ رأس انواع دام سبک و سنگین توسط مرزبانان در مرزهای استان کشف و مهار شده است.

وی همچنین از جلوگیری خروج ۶.۵ کیلوگرم طلا از مرزهای استان خبر داد و عنوان کرد: در طول شش ماهه نخست سال‌جاری ۲۱۰۰ پرونده قاچاق مربوط به مرزهای استان تشکیل و به دستگاه‌های ذی‌ربط ارجاع داده شده است. 

سپهری تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴ سرشبکه و سرباند قاچاق در مرزهای استان کردستان دستگیر شده‌اند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان کنترل هوشمند مرزها را از مهم‌ترین برنامه‌های مرزبانی ذکر کرد و یادآور شد: مرزبانان غیور در راستای کنترل نوار مرز و مقابله و مبارزه با جرایم و تخلفات مرزی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی دارای ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با عراق است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =