مخالفت مدیران دولتی با واگذاری اموال سازمان‌ها / ۲ میلیون فرار مالیاتی در دو سال گذشته شناسایی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال‌های سال مدیران دولتی از اینکه اموال دستگاه‌های دولتی را واگذار کنند، سرباز می‌زدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران جمهوری اسلامی تخت عنوان کارگزار ملت که در دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، اظهار کرد: مقام دانشگاه و پاسداشت موضوعی تحت عنوان پژوهش و دانش، امریست که در سیاست‌ورزی و سیاست‌گذاری به آن نیاز داریم. دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته‌ایم. دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های انسانی ما هستند که در زمینه دغدغه‌های کشور مینویسند و مبالغه می‌کنند. ما باید دانشگاه‌ها را در امر اداره کشور بیشتر دخیل کنیم. این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور نیز است.

بیشتر بخوانید:

دانشجویان دانشگاه علامه به عدم حضور وزیر علوم در دانشگاه اعتراض کردند + عکس

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم در حل مسائل اقتصادی امروز، سهم صاحبان علم و دانش را افزایش دهیم. بسیاری از دستگاه‌های کشور حس بی‌نیازی نسبت به موضوع دانش و پژوهش دارند. معمولا اگر بخواهیم مسائل علمی را انجام دهیم، آن را به کارکنان می‌سپاریم. ما باید باور کنیم بسیاری از نگرش‌های علمی بیرون ساختمان وزارتخانه‌ها است و باید به صاحبنظران و اساتید اعتماد کرد. 

مخالفت مدیران دولتی با واگذاری اموال سازمان‌ها / ۲ میلیون فرار مالیاتی در دو سال گذشته شناسایی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید برای تربیت سیاست‌گذاران آینده نیز تلاش کنیم. در این راستا تلاش کرده‌ایم از طریق مدارس تابستانی از دانشگاه‌های مختلف تهران و سایر استان‌ها از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دعوت کنیم تا با مسائل داخلی وزارتخانه درگیر شوند و مدل‌های ارزیابی خود را به ما ارائه دهند. ما صیادی برخی نخبگان را انجام دادیم و آن‌ها را وارد بدنه اقتصاد کردیم. برخی موضوعات مرتبط با رسانه‌های ارشد و دکتری به گونه‌ای انتخاب کردند که مورد نیاز اقتصاد کشور بود. ما می‌کوشیم از انگیزه دانشجویان در حل مسائل کشور استفاده کنیم.

وی افزود: باید از بالا به شرایط ایران نگاه کرد از پایان دوره صفویه تا امروز با مسئله امنیت و قدرت بازدارندگی مواجه هستیم. این مسئله برای ما و کشورهای منطقه مسئله جدی دهه‌های گذشته بوده است‌. این امنیت و قدرت بازدارندگی دارای ۲‌ بعد امنیت سخت و امنیت نرم است. امنیت سخت شامل امنیت نظامی کشور و حفظ کیان جمهوری اسلامی حرف اول را می‌زند. در این مرحله می‌توانیم سرمان را به برکات خون شهیدان بالا بگیریم و بگوییم دغدغه دشمنان این است که نفروشیم. بادلایل متعدد می‌توان گفت نسبت به ۲۰۰ سال گذشته، قدرت بازدارندگی ایجاد کرده‌ایم؛ به‌طوری که هیچ قدرتی نمی‌تواند نگاه چپ به ما داشته باشد.

امنیت اقتصادی و توانمندی اقتصادی؛ کلید واژه‌های اصلی کشور

خاندوزی بیان کرد: امنیت نرم شامل حوزه‌های مختلفی می‌شود ما از جهت امنیت سیاسی در موقعیت کم‌نظیری قرار داریم، البته کاستی‌هایی وجود دارد و ما منکر آن نمی‌شویم. امنیت فرهنگی در نظام هنجارها را شامل می‌شود، علاوه بر دستاوردهای این حوزه، کاستی‌هایی نیز وجود دارد. امنیت اجتماعی که مصادیق آن مشخص است. امنیت اقتصادی و توانمندی اقتصادی ۲ کلید واژه اصلی ما است.

وی بیان کرد: در امنیت اقتصادی کوشیده‌ایم فعالان اقتصادی بتوانند با پیش‌بینی نسبت به آینده خود حرکت کنند. در دهه ۹۰ چرا سرمایه‌گذاری به صفر و منفی رسیده بود؟ سرمایه‌گذاران به جای دیگر کوچ کرده بودند؟ طبیعتا خیر. افق‌های پیش و روی آنان مه‌آلود بود و سرمایه‌گذاران با منطق خود دست نگه داشته و فعالیت اقتصادی را آغاز نمی‌کردند.

خاندوزی گفت: در سال ۱۴۰۱ سرمایه گذاری افزایش پیدا کرد، تا جایی که اعداد منفی به ۲ درصد به بهار ۱۴۰۲ رسیده است، این موارد به ایجاد امنیت اقتصادی در کشور است. در سفرهای رییسی چند بنگاه راکد و نیمه راکد تعطیل شدند، ما قرار است نشان دهیم مسائل داخلی راه حل درونی برایشان وجود دارد و برای آن تلاش می‌شود، مردم در این صورت نگاه خود را تغییر می‌دهند و می‌گویند تنها اقدامات در حد شعارهای انتخاباتی نبوده و این کشور می‌تواند روی پای خود قوی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بازگرداندن اعتماد مردم یکی دیگر از محورهای مهم ما بود، ابربدهکاران را چه کسی با مردم در میان گذاشت؟ با شرکت‌های دولتی‌ای مواجه شدیم که با اموال مردم تصمیماتی می‌گرفتند و با زحمت در پایان زیان تولید می‌کردند. کیست که در حال حاضر نداند کدام شرکت‌ها چقدر سود و چقدر زیان کرده است؟ ما به عنوان دولت خوشحالیم که رسانه‌ها انتقاد می‌کنند. مطالبه‌گری دانشجویان است که کار را جلو می‌برد، دانشجو فارغ از جریان چپ و راست می‌توانند مطالبات خود را مطرح کنند. حق مردم استان‌ها را لحاظ نمی‌کردند و بدهی‌ها روی هم انباشت شده بود. از حساب شرکت‌های متخلف در این زمینه برداشت کردیم و به حساب شهرداری‌ها واریز کردیم. مردم مشاهده کردند دولتمردان در کنار آنها مشغول حل مشکلات هستند و امیدوار شدند.

نرخ رشد اقتصادی ۴ ساله و ۸ ساله از زیر صفر به ۴.۴ درصد رسیده است

وی اضافه کرد: ما در مورد اینکه امنیت در حوزه اقتصادی چه وضعیتی دارد یک واقعیت و یک برساخته اجتماعی و روانی داریم. برساخته را شبکه‌های اجتماعی می‌سازند که آن را یا چند صد برابر بزرگ یا چند صد برابر کوچک می‌کنند. سفره کوچک شده مردم در سال‌های گذشته واقعی است اما آقایان از چندین سال قبل کار را تعطیل کرده بودند بلکه دو سه کشور به ما ترحم کنند . ۲ تا ۳ سال در دهه ۹۰ وضعیت بهتر شد اما بازهم تورم زیاد شد. امروز نرخ رشد ۴ ساله و ۸ ساله از زیر صفر یا پنج صدم درصد به ۴.۴ رسیده است. همه شهرها و استان‌ها با معضل بیکاری مواجه هستند؛ اما همان آمارها می‌گوید نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فاصله بین دهک‌ها و ضریب جینی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است. این فاصله هر سال ذره ذره کاهش می‌یابد، اما بیانگر آن است که در حوزه اجتماعی، دولت در مسیر رشد هم گام‌هایی برداشته است. ۲ میلیون نفر جزو مالیات دهندگان در کشور نبودند که شناسایی شدند. در ۲ سال گذشته میزان فرارهای شناسایی شده به کل تعداد مودیان مالیاتی نزدیک شده است.

مخالفت مدیران دولتی با واگذاری اموال سازمان‌ها / ۲ میلیون فرار مالیاتی در دو سال گذشته شناسایی شد

وی خاطرنشان کرد: موضوع بنگاهداری بانک‌ها برای امروز و امسال نیست، مثال‌های مربوط به ایران مال مربوط به این دولت است. زمانی که مسئولیت دولت را گرفتیم آقایان از واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌ها سرباز می‌زدند. در این راستا هدف‌گذاری کردیم معادل کل واگذاری شرکت‌های دولت قبل باید پرداخت شود. امسال باید بیش از رکورد سال‌ ۱۴۰۱‌ داشته باشیم. یک به یک از بانک‌ها تعهد گرفته‌ایم که کدام شرکت‌ها مازاد هستند؟! کدام شرکت‌ها باید واگذار شوند؟! باقی بانک‌ها نیز به این ترتیب. بانک مرکزی هم وظیفه بررسی وضعیت بانک‌های خصوصی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید و تمرکز ما بر شرکت‌هایی است که بانک‌ها می‌کوشند آن را در تملک خود داشته باشند. مولدسازی برای امسال است؟ این موضوع حکم چند ساله بودجه دولت بود. این موضوع هیچ ربطی به خصوصی‌سازی ندارد. جریان دانشجویی جاده صاف‌کن اموال دولتی مدیران نیست، سال‌های سال مدیران دولتی از اینکه اموال دستگاه‌های دولتی را واگذار کنند،سرباز می‌زدند. به دستور رئیس‌جمهور آسیب‌شناسی لازم در این حوزه انجام و ۱۵ مورد اضافه شد. اعداد و ارقام مولدسازی در نیمه دوم امسال و نیمه اول سال بعد باید منتشر شود.

توضیحات خاندوزی درباره اخرین وضعیت سلاح ورزی

خاندوزی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره وضعیت سلاح ورزی گفت: مجموع نظری که دولت در این زمینه دارد این است که ارزیابی نهادهای نظارتی درباره اتاق بازرگانی همان بوده که قبلا بوده و همان باید اجرا شود. سیاست دولت در بازار سرمایه را بارها مشاهده کرده‌اید ما در این زمینه میراث‌دار شرایطی هستیم و افرادی را مبینیم که زندگی خود را در این زمینه گذاشته‌اند. دولت تلاش کرده با ۳ مصوبه فراخور نیاز به این موضوع ورود کند. صندوق توسعه مسیر نادرستی برای بازار سرمایه داشت، ما ایده را تغییر دادیم به طوری که صندوق توسعه شریک شود.

وی در پاسخ دانشجویی در زمینه تاثیر اقتصاد بر بیکاری و سلامت روان مردم اظهار کرد: تجربه جهان به ما آموخته در کشورهایی که مسائل اقتصادی ندارند نیز مشکلات طلاق و خودکشی و غیره نیز وجود دارد. حداقل در مورد عناصری که ناشی از اقتصاد است،  مسئولیم که مقابل ناهنجاری‌های برگرفته از فقر را بگیریم. سفره درآمد سرانه مردم در گذشته کوچک می‌شد. ما در مورد قوی شدن سفره خانوارها هم موفق نمی‌شویم تلاش شده درآمد سرانه خانوارها در شیب کوچکتر شدن سفره‌ها کاهش یابد. حتما بخش زیادی از مشکلات مردم در زمینه اجاره خانه و... باقی مانده اما مردم فهیم هستند و اقدامات دولت برای مقابله با افزایش مسکن را می‌بینند، دولت در راستای تقاضای مسکن با بنگاه‌داران متخلف می‌جنگد.

دولت سیزدهم تکلیف خود را  در مکتب اقتصادی‌ مشخص کند

همچنین نماینده بسیچ دانشجویی در این مراسم متنی را قرائت کرد که به شرح زیر است:

 به دانشگاه علامه و اجتماع عمومی دانشجویان در مقابل رسانه‌ها و افکار عمومی بعد از دو سال‌ونیم خوش آمدید! اما ای‌کاش وقتی ارز ۴۲۰۰ را آن‌گونه حذف کردید و ما شما را دعوت کردیم در دانشگاه پاسخ‌گو باشید تشریف می‌آوردید! ای‌کاش وقتی طرح مولدسازی با آن همه حاشیه و ابهام کلید خورد، شما و معاون اول محترم دانشگاه را لایق پاسخ‌گویی درخصوص تصمیمات کلان خویش می‌دیدید.

خرسندیم که از پاسخ‌گویی در پشت درب‌های بسته­ی وزارت متبوعتان به اجتماع عمومی دانشجویی در دانشگاه علامه، خانه دیرین خودتان نقل مکان کردید. ولی بدانید کمی با تأخیر تشریف آورده‌اید! شما مدت‌ها قبل، جراحی اقتصادی را از مردم آغاز کردید! تیم اقتصادی دولت سیزدهم هرجایی نامنسجم عمل کرده، جز نقطه‌هایی که می‌توانست به نفع مردم باشد. هر جایی فشار روی مردم بود، تصمیم­گیری سهل­الصول، اما هر تصمیمی به­ضرر سرمایه­سالاران، تصمیم سخت، پیچیده و دارای ابعاد مختلف! این نبود آرمان انقلاب اسلامی در مواجهه با مستضعفان!

از جراحی اقتصادی شروع کنیم. وقتی سخن از جراحی اقتصادی می‌شود انسجام تصمیم‌گیری در خصوص‌ از سفره‌ی تقاضای مردم آغاز کردن از همه‌ی سیاست‌گذاران اقتصادی کشور دیده می‌شود، و لکن وقتی به نوبت به اصلاحات کلان اقتصادی می‌رسد، دولت‌مردان با هم اختلاف نظر دارند و تصمیم‌گیری دشوار است! مثال بنگاه‌داری بانک‌ها را ببینید؛ آیا در دستور قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی تردید وجود دارد آقای خاندوزی؟ آیا کسی در ملّاکی گسترده و بدون کاربری بانک‌ها که موجب اهتکار فراوان و افزایش سرسام‌آور قیمت زمین می‌شود تردید دارد؟ آیا امروز کسی در اینکه بانک‌ها، بنگاه‌ها و شرکت‌های اختصاصی‌شان را تاسیس می‌کنند تا به خودشان تسهیلات اختصاص دهند تردید دارد؟ پس چرا این موضوع تعیین تکلیف نمی‌شود؟ بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تخلف بانک آینده در تسهیلات‌دهی به مجموعه‌های ذیل خویش، ۱۲۵ برابر حد مجاز قانونی بوده است! این بی‌ضابطگی باعث خلل در سیستم اقتصادی کشور نمی‌شود؟ همین بانک آینده ۲۴ شرکت مرتبط با مسکن زیر مجموعه خود دارد ولی کدام مسکن را برای مردم ساخت است؟ ایران‌مال برای مردم ساخته شده است آقای خاندوزی؟ ایران‌مالی که همین سال گذشته ۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بدان اختصاص داده شده! ولی همین نظام بانکی از ساخت مسکن برای مردم بی‌خانمان هیچ حمایت مالی مؤثری نمی‌کند و روزبه‌روز بیشتر به سوی ملّاکی و بنگاه‌داری و احتکار پیش می‌رود!

وای به حال دولتی که جراحی اقتصادی سمتِ سفره­ی مردم را یک‌شبه و با یک بخشنامه تعیین تکلیف کند، ولی اصلاحات اساسی و مهم اقتصادی، هم­چون تعیین تکلیف نظام بانکی افسارگسیخته را کُند پیگیری کنید. آقای خاندوزی مقابل چشمان شما و ما بود که دیوارنگاره­ی میدان ولی عصر (عج) را از جا کندند که به من و شما بگویند گویا زور کسی در این کشور به نظام بانکی نمی‌رسد، چه رسد به وزیر اقتصاد و رئیس جمهور آن!

چند ماه پیش شما را دعوت کردیم در دانشگاه با مردم در خصوص این طرح خطرناک و غیرشفاف با مردم سخن بگویید. اکنون که از رئیسِ سابق سازمان خصوصی‌سازی که آن‌روزها توجیه‌کننده­ی اصل طرح بود خبری نیست، از شما به‌عنوان طراح و عضو هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت می‌پرسیم، این چه مولدسازی‌ای است که شامل دانه‌درشت‌ها نمی‌شود؟ به‌راستی مولدسازی چرا با اموال همین بانک‌ها آغاز نمی‌گردد؟ چرا طرح مولدسازی شما رنگ‌وبوی «فروش و واگذاری» اموال ملت را به خود گرفته است و نه بازگرداندن دارایی‌های مردم از دانه‌درشت‌های نظام اقتصادی به دست مردم؟ از تعداد ۱۳۸۷ دارایی تایید شده در هیئت عالی مولدسازی، فقط ۵۸ پروژه در سایت مولدسازی معرفی شده و از این تعداد نیز فقط یک پروژه در مرحله عرضه قرار دارد! شفافیت پشت شیشه طرح مولدسازی چه شد؟ آیا در مرحله شکست طرح مولدسازی قرار داریم؟ آیا بنا دارید یک‌بار برای همیشه در خصوص این طرح پرابهام و پرچالش که یادآور خصوصی‌سازی‌های افسارگسیخته­ی دولت‌های سابق بود، با مردم شفاف و صریح سخن بگویید؟

انتشار آخرین آمارها در طرح نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد که آمار و ارقام بسیار پایین‌تر از چیزی است که قرار بود دولت برای مردم مسکن تامین کند. بر اساس وعده رئیس دولت، باید سالانه یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، اما اکنون اعداد نشان می‌دهد که در پایان سال دوم دولت صرفاً ۱۸۲ هزار واحد نهضت ملی در مرحله اتمام فوندانسیون است! واقعیت این است که این روزها همه از نظام بانکی می‌نالند و گلایه می‌کنند! وزیر مسکن بانک‌های ذیل وزارت متبوع شما را مقصر می‌داند. رئیس جمهور محترم در هر جلسه شورای عالی مسکن به بانک‌ها تذکر می‌دهد ولی گویا امری پیش نمی‌رود. بانک‌ها تسهیلات برای ساخت مسکن نمی‌دهند. شما و آقای وزیر متولی مسکن بر سر سیمانِ بورس کالا اختلاف نظر دارید. یک‌بار برای مردم به‌عنوان وزیر اقتصاد و عضو کابینه­ی دولت سیزدهم بفرمایید چرا طرح نهضت ملی مسکن پیش نمی‌رود؟ شما مقصر را چه چیزی و چه کسی می‌دانید؟ چه مسئولیتی از وضعیت فاجعه‌بار ساخت مسکن برای مردم در دولت را برعهده می‌گیرید؟ چه طرحی برای خروج از این وضعیت دارید؟

یک‌بار برای همیشه تکلیف دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی را در وابستگی مکتب اقتصادی‌ مشخص کنید؛ این‌جا دانشگاه است و عرصه تعیین تکلیف علمیِ امور! شما خودتان را متعلق به کدامین مکتب علم اقتصاد می‌دانید؟ چه نسبتی به گذشته­ی خودتان که روزگاری عدالت‌خواه بودید دارید؟ چه نسبتی با دانشکده اقتصاد و مدیریت شریف دارید؟ چرا مشاورین متعددی از این دانشگاه اطراف خود دارید؟ چه نسبتی با هم‌کاران گذشته‌تان در همین دانشگاه و دانشکده اقتصاد علامه دارید؟ چه نسبتی با پروفسور درخشان که روزگاری خود را شاگرد او می­دانستید دارید؟ آنچه ما میبینیم این است که دولت محترم شعار عدالت و مردمی‌سازی می‌دهد، ولی در عمل به نفع سرمایه‌سالاران تصمیم می‌گیرد! به همین سبب پرسش صحیح از شما پرسش در خصوص قیمت‌گذاری و تکلیف بورس کالا و غیره نیست، پرسش اصلی این است آقای خاندوزی و اساساً تیم اقتصادی دولت از چه بنیانی از علم اقتصاد پیروی می‌کنند؟ چرا به‌نظر می‌رسد گویا همه‌ی طرف‌های اقتصادی سهمی در کابینه دارند و این کابینه شرکت سهامی عام اقتصاددانان است؟ وقتی از مردم سخن می‌گویید، دقیقاً از چه سخن به میان می‌آوردید؟ چرا علی رغم شعارهای دولت مردمی، بخش اقتصاد تعاونی در برنامه هفتم توسعه رسما حذف شده است؟ چرا نظام جامع رفاهی برای تامین معیشت قشرهای مستضعف جامعه در کشور ما طراحی نمی‌شود؟ چرا آزادسازی‌های علم اقتصاد متعارف برای دولت‌مردان ما مفروض تصمیمات‌شان است؟

دولت سیزدهم انرژی و توان خود را برای سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای خارجی به‌خرج داده است. رئیس جمهور در بیش از دو سال گذشته به ۱۸ کشور خارجی سفر داشته‌اند که افکار عمومی و حتی نخبگان جامعه از دست‌آوردهای واقعی این سفرها اطلاعی ندارند.

آمار بیشتر از واقعیت سخن می‌گویند : در شش ماهه ابتدای سال جاری ۶ میلیارد دلار کسری تراز تجاری غیر نفتی ثبت شده که به اندازه کل پارسال است. علی‌رغم گسترش پیمان‌های تجاری که دولت مدعی انعقاد آن است، صادرات غیرِ نفتی‌ به نسبت پارسال کاهش قابل توجه داشته و در صورت ادامه همین روند با توجه به کاهش صادرات و افزایش واردات در زمستان، تا پایان سال حدود ۱۵۰ میلیارد دلار کسری تراز تجاری‌مان خواهد بود که تقریباً بی‌سابقه است. به عبارتی تسهیل روابط بین‌المللی فقط باعث افزایش واردات شده است و نه افزایش صادرات و این موضوع می‌تواند بازار ارز را در ماه‌های پیش رو تحت فشار بگذارد و موجب جهش ارزی در کشور شود. بفرمایید دولت سیزدهم از کدام سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی موفق سخن می‌گوید؟ آیا صلح با عربستان با میانجی‌گری چین آورده‌ای برای اقتصاد ایران داشته است جز نمایشی سیاسی برای هر دو طرف نزاع؟ آیا بعد از ماه‌ها قرادادهای با طرف چینی عملیاتی شده است؟ آیا اراده‌ای برای عملیاتی کردن این تعهدات وجود دارد؟ آیا صادرات جمهوری اسلامی به چین افزایش یافته است؟ آیا سرمایه‌گذاری این کشور در کشورمان نسبت به قبل بیشتر شده است؟ آیا اهداء دو دستی چابهار به هند، بناست توازن در دیپلماسی اقتصادی ایجاد کند؟!

 به‌نظر می‌رسد در سیاست خارجی دولت سیزدهم با یک نمایش مواجهیم که هیچ دستاورد ملموس و واقعی برای ایجاد کانال‌های تولید-صادرات و تقویت اقتصاد ملّی در آن دیده نمی‌شود و صرفاً در پی بازگرداندن ایران به مسیر خام فروشی سابق است که در همان هم موفق نبوده است. این بود درون‌زایی و برون‌نگری اقتصاد آقای خاندوزی؟!

به‌عنوان دانشجویان بسیجی و انقلابی این سرزمین که چند روز پیش توسط دوست و هم‌کار وزیر شما آقای زلفی‌گل، به‌دلیل مواجه منتقدانه با عملکرد ایشان در صف اغتشاش‌گران قرار داده شدیم، از شما سوال می‌پرسیم : آقای سلاح‌ورزی به‌عنوان یک برانداز تا چه زمانی در مسند ریاست اتاق بازرگانی خواهد نشست؟ کدام نیروهای سیاسی از تصمیم قاطع و صریح در خصوص برکناری این عنصر ضد انقلاب جلوگیری می‌کنند؟ آیا شورای عالی نظارت بر اتاق از روابط شخصی آقای سلاح‌ورزی هراس دارد یا از بی‌اعتمادی بازرگانان و سرمایه‌داران به نظام حقوقی اتاق؟ آیا خون شهیدان عجمیان و آرمان علی‌وردی، تعارف‌بردار است که امثال سلاح­ورزی در راس مناصب حقوقی این کشور قرار گیرند؟ پاسخ­گوی این فضاحت عریان در دولت سیزدهم شما و دیگر شورای عالی نظارت هستید!

در پایان باید گفت آنچه در این سطور ذکر شد تلاشی بود برای آشکار ساختن و اصلاح کردن نشانه‌های دین خدا در راس آن عدالت. امید است روزی فرا رسد تا بندگان مظلوم و مستضعف ایمن گردند و حدود الهی برپا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =