اعتراف اوراسیا به قدرت حزب الله

تحلیلگران منطقه روز یکشنبه نسبت به باز شدن جبهه های جدید نبرد علیه رژیم صهیونیستی و حضور قدرتمند حزب الله لبنان به تل‌آویو هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، موسس گروه مطالعاتی «اوراسیا»  با تاکید بر توانمندی حزب الله لبنان، نسبت به گشوده شدن جبهه جدید با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| حزب‌الله: یک پایگاه ارتش اسرائیل را هدف قرار دادیم / تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

«ایان برمر» کارشناس علوم سیاسی و موسس گروه «اوراسیا» روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان دی تی وی» گفت:«این امکان وجود دارد که حزب‌الله که از نظر نظامی بسیار توانمندتر است و مورد حمایت ایران است، مستقیماً در جنگ با اسرائیل شرکت کند.»

برمر هشدار داد که ممکن است جبهه‌های جدیدی در درگیری کنونی بین (رژیم ) اسرائیل و غزه ایجاد شود.

وی گفت، این جنگ زمینی خواهد بود و منجر به کشته شدن شمار بسیاری از مردم فلسطین می‌شود و در نتیجه خشم گسترده بین‌المللی ایجاد خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی و مسئولان سازمان‌های اضطراری آن، روز یکشنبه، با کمک مالی کابینه به طرح تخلیه شهرک‌ها، دستور تخلیه ۱۴ شهرک صهیونیست‌نشین جدید را صادر کرد.

بر اساس گزارش  شبکه «المیادین»، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد: مناطق و شهرک‌های «سنر، دان، بیت هیلل، شار یشوف، هاگوشریم، لیمان، میتزووا، ایلون، گورین، گرانوت هاگلیل، ایون مناخیم، ساسا، تسفعون و راموت نفتالی» مشمول این طرح هستند.

روز گذشته، روزنامه صهیونیستی «معاریو» فاش کرده بود که شهرک‌نشینان در شمال فلسطین اشغالی، به خاطر طرح تخلیه منازل به کابینه تل‌آویو حمله و این تدبیر را «سطح پایین» ارزیابی کرده‌اند. یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا گفت: «۱۳۰ هزار تیر موشک و راکت حزب الله اسرائیل را تهدید می‌کند.»

«بروس هافمن» تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» نیز در تحلیلی در زمینه توان موشکی حزب الله لبنان نوشت: «در سال ۲۰۰۶، حزب الله زرادخانه‌ای از ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت. امروزه ۱۰ برابر این عدد را داراست. خطر یک جنگ دو جبهه یا شاید سه جبهه در صورت بروز خشونت در کرانه باختری، اسرائیل را تهدید می‌کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1203241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =