لغو پروزارها به نجف از ساعت ۶ صبح ۵ آبان ماه + توضیحات رئیس سازمان هواپیمایی

فرودگاه نجف بر اساس اطلاعیه هوانوردی، از ساعت ۶ صبح امروز به مدت ۳ روز به دلیل تعمیرات بسته است؛ از این‌رو همه پروازهای نجف تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طبق نوتام (اطلاعیه هوانوردی) A۰۷۴۱/۲۳ فرودگاه نجف از ساعت ۶ صبح امروز به مدت ۳ روز به دلیل تعمیرات بسته است؛ از این‌رو همه پروازهای نجف تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تاخیر ۹ ساعته پرواز نجف به تهران/ مسئولان پاسخی ندادند

به مسافران قبل از مراجعه به فرودگاه و برای اطلاع از شرایط پروازها با دفاتر ایرلاین هایی که بلیت تهیه کردند ویا شماره ۰۲۱۵۱۰۰۱ اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) تماس بگیرند.

صالحی، مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این باره گفت: این لغو پروازها به دلیل بروز ناگهانی مشکل در باند فرودگاه نجف رخ داده است. 

به گفته وی، فرودگاه امام خمینی (ره) با همکاری سازمان هواپیمایی این آمادگی را دارد در صورت درخواست هر یک از ایرلاین‌هایی که به مقصد نجف پرواز داشته اند برای تغییر مسیر به بغداد موافقت کند.

پروازهای به مقصد نجف که توسط شرکت‌های هواپیمایی کنسل شده است شامل موارد زیر است:

الف) پروازهای خروجی: 

CPN۷۹۰۰
IRC ۵۸۴
IRA ۵۳۲۵
IRA ۵۳۱۹
VRH ۶۸۱۳ 
ب) پروازهای ورودی
CPN ۷۹۰۱
IRC ۵۸۵
IRA ۵۳۲۴ 
IRA ۵۳۱۸
VRH ۶۸۱۴

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حال حاضر شرکت هواپیمایی زاگرس درخواست  CHG ROUTE به مقصد بغداد دارد.

صالحی گفت که به شرکت‌های هواپیمایی تاکید شده است نمایندگان خود را در این باره به فرودگاه امام معرفی و اعزام کنند.

توضیحات رئیس سازمان هواپیمایی

محمد محمدی بخش درباره تمهیدات انتقال زائرانی که به دلیل بسته شدن ناگهانی فرودگاه نجف، در عراق مانده‌اند، گفت: به دلیل فرونشست باند فرودگاه نجف، این فرودگاه از بامداد امروز به مدت 3 روز تعطیل شده است تا عملیات کارگاهی انجام شود.

وی درباره تکلیف زائرانی که بلیت بازگشت آنها امروز( جمعه) بود، توضیح داد:شرکت‌های هواپیمایی در این جور مواقع مسافران را به نزدیکترین فرودگاه هدایت می‌کنند تا پروازها را با تغییر مسیر انجام دهند. به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده است با توجه به شرایط عراق، فرودگاه بغداد را برای جایگزینی پروازها انتخاب کنند.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظف به اطلاع رسانی درباره چگونگی بازگشت زایران هستند تا از سرگردانی مسافران جلوگیری شود.

به گفته محمدی بخش مجوز تغییر مسیر پروازها از نجف به بغداد با هماهنگی سازمان هواپیمایی عراق انجام می‌شود و در عین حال از صبح امروز در تلاش هستیم تا پروازها از نجف به بغداد منتقل شود.

وی توضیح داد: اگر بین شرکت‌های هواپیمایی و مسافران همکاری مناسبی باشد و مردم حتما با مدیران کاروان و ایستگاههای پروازی و ایرلاین‌هایی که بلیت را خریداری کردند تماس بگیرند و بدون هماهنگی به فرودگاه جایگزین حرکت نکنند، می‌توانیم با نظم بهتری زائران را به کشور بازگردانیم.

پایان پیام/

کد خبر: 1203825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =