آخرین وضعیت احداث تخت‌های بیمارستانی در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشتبه تشریح وضعیت احداث تخت های بیمارستانی در کشور پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهروز رحیمی گفت: ۴۸ هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت است و طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم، ۱۵ هزار و ۹۱۰ تخت به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا آخر سال جاری نیز ۷ هزار دیگر نیز تحویل بدهیم.

رحیمی تاکید کرد: برنامه وزارت بهداشت در حوزه ساخت تخت بیمارستانی، این است که در انتهای سال ۱۴۰۴، عدد قابل قبولی برای تخت‌های بیمارستانی در کشور داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در واکنش به اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه ۴۰۰ بیمارستان در دست ساخت است، گفت: کلمه بیمارستان را به کار نمی برم چون در جریان اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه نیستم، اما می‌توانم بگویم که ۲۵۶ پروژه مهم به علاوه طرح‌های توسعه‌ای داریم که عدد آن قطعاً بالاتر از ۴۰۰ بیمارستان خواهد بود.

رحیمی در خصوص وضعیت نیروهای استخدامی وزارت بهداشت با توجه به برگزاری آزمون، افزود: اصرار داریم تا قبل از پایان سال، نیروهای جدید با اولویت جاهایی که ضرورت بیشتری دارد، سریع‌تر جذب شوند.

وی در پاسخ به اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت مبنی بر اینکه بهره برداری از ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی معطل نیروی انسانی مورد نیاز است، گفت: تأمین نیروی انسانی این تخت‌ها در راستای همین آزمون استخدامی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1203830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =