تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش معضلات اجتماعی استان بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به همراه تنی چند از مدیران دانشگاه و رئیس واحد دشتستان، با فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان دیدار و در خصوص مسائل مختلف به ویژه مسائل دانشجویی و اجتماعی شهرستان گفتگو کرد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا بناری فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان در این دیدار با قدردانی از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه کادر انقلابی و دغدغه مند این دانشگاه گفت: خوشبختانه مدیرانی توانمند در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان و استان قرار دارند که گواه آن در بحث اغتشاشات سال گذشته به خوبی مشخص شد.

فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان ادامه داد: با تدابیر و برنامه های روشنگرانه، دانشگاه، ضمن کنترل اغتشاشات و هیجانات، یاری رسان نهادهای زیربط در کنترل اوضاع بودند به نحوی که دشمنان نتوانستند هیچگونه مسئله ای از سمت دانشجویان در شهرستان ایجاد کنند.

سرهنگ بناری با اشاره به برنامه های متعدد دانشگاه آزاد اسلامی در استان و شهرستان، اظهار کرد: مجموع این اقدامات، برای جامعه استان سودمند بوده است و سپاه حمایت از برنامه های انقلابی دانشگاه را مورد توجه دارد و در این راستا کوتهای نخواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به وسعت و ظرفیت های اجتماعی و نیز جمعیت حدودا 300 هزار نفره دشتستان عنوان کرد: این بسترهای مناسب فعالیتی، نیازمند توجه ویژه تمامی مدیران استان است. یکی از خواسته ها، افزایش رشته های تحصیلی در مقاطع ارشد و دکتری با توجه به نیازهای اجتماعی و صنعتی دشتستان است این نقیصه سبب شده تا بسیاری از مشتاقان ادامه تحصیل مجبور به خروج از استان شوند.

فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان طلاق و خودکشی را دو معضل و آسیب اجتماعی مهم این شهرستان برشمرد و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون فعالیت اثرگذاری در کاهش معضلات اجتماعی شهرستان داشته اما با توجه به ظرفیت بالای علمی و نیروی توانمند انسانی می تواند بیش این در کاهش این معضلات نقش داشته باشد و این یک خواسته مهم از دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این دیدار اظهار کرد: دشتستان با توجه به ماهیت تاریخی و اهمیتی در استان بوشهر از جایگاه خاصی در برنامه‌های دانشگاه برخوردار است.

سعید رازقی با بیان اینکه با توجه به رسالت های اجتماعی جدید دانشگاه، برنامه های دانشگاه در 2 حوزه اشتغالزایی و فعال سازی ظرفیت ها ذیل برنامه های علمی و پژوهشی در استان پی ریزی شده است، توضیح داد: این اقدامات علاوه بر سبب کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه های دانشجویی، موجب ایجاد فرصت های شغلی، شکوفایی ظرفیت های استان مانند خرما، افزایش سطح امید و ارتقاء سطح فرهنگی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با تشریح طرح تحول و تعالی دانشگاه و نیز سند آمایش سرزمینی، اذعان کرد: در طرح ها به خوبی تمام نیازهای هر منطقه از رشته های تحصیلی، دانش بنیان، اشتغالزایی، ظرفت های پایین دستی و بالادستی و ... دیده شده است که اجرای مفاد برنامه های با جدیت شروع شده و انجام آن موجب ایجاد ثروت و فرصت برای استان و دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1204219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =