هواشناسی ایران / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی جدید به نیمه غربی کشور و صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، زینب اکبری، با اشاره به آخرین وضعیت هواشناسی لرستان، اظهار داشت: جو منطقه در روز دوشنبه آرام است، اما افزایش سرعت وزش باد پدیده‌های غالب این استان است.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / بارش باران و برف در ۲۳ استان کشور

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از فردا تا اوایل هفته آینده به نیمه غربی کشور وارد می‌شود، افزود: این سامانه نقاط مختلف لرستان را با شدت و ضعف تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این استان، عنوان کرد: وقوع تندبادهای لحظه‌ای، بارش‌های به‌شکل رگباری و رعدوبرق در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌هایی به‌ شکل تگرگ و صاعقه همراه با ورود سامانه بارشی به لرستان پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: تقویت شرایط بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری در برخی نقاط منجر به رگباری بودن بارش‌ها می‌شود که وقوع مخاطراتی را به‌دنبال خواهد داشت.

اکبری گفت: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و خشکه‌رودها از مخاطرات سامانه بارشی جدید در لرستان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اعلام احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی، ابراز کرد: مه‌آلودگی هوا منجر به کاهش میدان دید افقی می‌شود.

اکبری با اشاره به نحوۀ فعالیت سامانۀ بارشی جدید در لرستان، گفت: سامانه بارشی جدید تا اوایل هفته آینده بر روی جو این استان فعال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =