استارلینک برای فعالیت ‌باید قواعد ایران را بپذیرد و مجوز اخذ کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد که در اتحادیه بین المللی مخابرات مصوب شد تا اینترنت ماهواره ای "استارلینک" برای فعالیت در قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران باید قواعد ما را بپذیرد و مجوز اخذ کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عیسی زارع پور روز جمعه در حاشیه بازدید از تعدادی مجموعه پیام رسان داخلی در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت:بزرگترین طرح تاریخ ارتباطات کشور، طرح "فیبرنوری در کسب و کارها" است تا امکان بهره مندی اینترنت پر سرعت هزار مگابیت بر ثانیه برای همه مردم در شهرها فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وزیر ارتباطات درباره فعالیت استارلینک در ایران

وی افزود: این طرح در 200 شهر در حال اجراست که کار در 90 شهر به پایان رسیده است و 4میلیون خانوار در 20 استان از این امکان بهره مند هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال جمعیت برخوردار از این طرح به 8میلیون خانوار برسد.

زارع پور تصریح کرد: بیش از 90درصد روستاهای بالای 20 خانوار در خراسان رضوی مجهز به اینترنت پرسرعت هستند، بیش از 200روستا در استان طی 2سال گذشته به این شبکه متصل شدند و حدود 300 روستای باقیمانده نیز تا پایان سال به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعداد زیادی از سکوهای پرمخاطب داخلی متولد شهر مشهد و خراسان رضوی است و این استان از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است. شبکه های اجتماعی داخلی به خوبی نیاز مردم را پوشش می دهند اما زیرساختها برای زمینه رشد این شرکتها باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های دولت برای تحقق این مهم به کارگیری می‌شود عنوان کرد: توجه جدی به حوزه اقتصاد دیجیتال از اولویت‌های دولت سیزدهم است و کارگروهی نیز در دولت در این خصوص شکل گرفته تا با ساز و کارهای حمایتی موانع موجود در این حوزه را برطرف کند.

زارع پور در خصوص فعالیت اینترنت ماهوره‌ای در کشور اظهار کرد: اینترنت ماهواره‌ای مکلف به دریافت مجوز شده و هفته گذشته در اتحادیه بین المللی مخابرات مصوب شد تا اینترنت ماهواره ای "استارلینک" برای فعالیت در قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران باید قواعد ما را بپذیرد و مجوز اخذ کند بنا بر این قواعد حاکم بر سایر اپراتورها بر اینترنت ماهواره ای نیز حاکم خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: 80درصد اعضای دولت از نرم‌افزارهای داخلی استفاده می‌کنند، من معتقدم استفاده از سکوهای داخلی، فرصتی برای حل مشکلات مردم هم ایجاد می‌کند همچنان که ما در وزارت‌خانه تمام قد حامی سکوهای داخلی هستیم و رشد آنها نیز حمایت می‌کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1204834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =