وزیر بهداشت فلسطین درباره وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه هشدار داد / توقف خدمت‌رسانی به 3 بیمارستان

همزمان با هشدار وزیر بهداشت فلسطین درباره وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه، سازمان ملل نیز از توقف خدمات رسانی به ۱۴ بیمارستان به علت نبود سوخت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزیر بهداشت فلسطین گفت: درباره وقوع فاجعه انسانی طی ساعات آینده به سبب از کار افتادن ژنراتورهای برق در نتیجه تمام شدن سوخت در مجتمع پزشکی الشفاء هشدار می دهیم.

بیشتر بخوانید:

لاوروف بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر اروپا-مدیترانه تاکید کرد: محاصره مستمر نوار غزه از سوی اسرائیل، مقدمه ای برای جنایت کشتار دسته جمعی است که بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است.

این مرکز خاطر نشان کرد بمباران بی هدف و ویران کردن محله های مسکونی و جلوگیری از رسیدن کمکها، ادله و مدارک قاطعی مبنی بر ارتکاب کشتار دسته جمعی از سوی اسرائیل است.

سازمان ملل هم العام کرد: از مجموع 36 بیمارستان در نوار غزه، خدمت رسانی در 14 بیمارستان به سبب کمبود سوخت و زیانهای وارده متوقف شده است.

شهید و زخمی شدن دستکم 60 مجروحی که قرار بود برای درمان به مصر اعزام شوند

مدیر مجتمع پزشکی الشفاء غزه اعلام کرد: دستکم 60 نفر در جنایت اشغالگران در بمباران ورودی بیمارستان الشفاء شهید و زخمی شدند. این مجروحان در حال اعزام به گذرگاه رفح برای درمان در مصر بودند.

وزارت بهداشت فلسطین از تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به سه بیمارستان شامل بیمارستان الشفاء، القدس و اندونزیایی در غزه خبر داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1204858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =