افزایش ۴ درصدی نودانشجویان دانشگاه آزاد نسبت به سال قبل

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علی رغم این که خیلی تعداد رشته‌ها و ظرفیت پذیرش چندان افزایش نیافته بود، اما ثبت نام نو دانشجویان ۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از نجف آباد عنوان کرد: خوشبختانه داوطلبان تحصیل در دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر جهانی می‌شناسند و اقبال اجتماعی از دانشگاه آزاد بالا است به طوری که در سال‌های اخیر، خصوصا ۳ سال گذشته افزایش جذب دانشجو را در دانشگاه آزاد شاهد هستیم.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی یا از طریق کنکور سراسری یا از طریق سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. به طور متوسط در رشته‌های مختلف و در محل‌های مختلف بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بین پذیرفته‌شدگان در دانشگاه ثبت‌نام می‌شوند. خوشبختانه علی رغم اینکه خیلی به تعداد رشته‌ها افزوده نشده است و ظرفیت چندان افزایش نیافته بود، اما ۴ درصد ثبت نام نو دانشجویان نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در سال‌های اخیر دیدگاه داوطلبین به دانشگاه اسلامی دیدگاه مناسبی است، به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی که دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک دانشگاه معتبر در نظر می‌گیرند.

طباطبایی درخصوص نحوه ثبت‌نام در دانشگاه اظهار کرد: برای سال‌های بعد صرفا از طریق سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی و کنکور سراری امکان ورود به دانشگاه وجود دارد. پس هرگونه اقدامی که از سوی افراد سودجو یا شرکت‌ها که درخصوص قبولی در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی مطرح می‌کنند غلط بوده و قبولی تنها از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: معمولا شورای سنجش آموزش عالی کشور که هرسال تشکیل می‌شود، اگر امکان پذیرش بهمن را فراهم کند و مصوب و ابلاغ شود، ما نیز اطلاع‌رسانی و انتخاب رشته خواهیم کرد. این مسئله سال‌های قبل هم سابقه داشته است البته در تحصیلات تکمیلی، تکمیل ظرفیت یا پذیرش دانشجو برای ترم بهمن نداریم اما برای سایر مقاطع این امکان فراهم بوده است. دانشگاه آزاد برای متقاضیان تحصیل به صورت همزمان در دو رشته نیز آیین‌نامه‌ دارد و افراد می‌توانند از معاونت آموزش واحدها، آیین‌نامه را دریافت کنند و در چارچوب مقررات در دو رشته ادامه تحصیل دهند.

طباطیایی با اشاره به عدم جذب دانشجو به صورت فراگیر در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به قانون پذیرش دانشجو که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، برای تحصیلات تکمیلی فقط از طریق آزمون سراسری، آزمون سازمان سنجش و استعداد درخشان که آیین‌نامه خص خود را دارد می‌توان دانشجو جذب کرد. هم‌اکنون جذب از طریق فراگیر برای دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع شده است. اگر مجددا بر اساس قوانین تصویب شد که هرکدام از زیرنظام‌های آموزش عالی دیگر جذب دانشجو به صورت فراگیر داشته باشد، دانشگاه آزاد اسلامی هم به آن سمت خواهد رفت.

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1205427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =