اجرای تدریجی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در پی اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان به صورت تدریجی و در قالب برنامه هفتم توسعه هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی نیکزاد روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از یک طرح صنعتی در اردبیل اظهار کرد: جمعی از فرهنگیان بازنشسته در سفر اخیر به قم در جوار حرم حضرت معصومه (س) درخواست‌هایی داشتند اما برخلاف تصوری وجود دارند، برای تصویب طرح همسان‌سازی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی محدودیت‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم اعلام شد

وی یادآور شد: بر اساس قانون اساسی که نحوه تعامل قوا و اداره امور کشور را مشخص می‌کند، هر طرحی که در مجلس بررسی می شود، یا باید منابع آن مشخص شود و یا نباید بار مالی داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود دولت در این قضیه پا پیش گذاشت و مجلس هم با جدیت پیگیر موضوع شد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تا ۹۰ درصد با محوریت فرهنگیان افزایش یابد.

وی عنوان کرد: این طرح قرار شد در طول سه سال برنامه‌ هفتم توسعه اجرا شود؛ بدین صورت که در سال نخست ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هم ۳۰ درصد افزایش تا رقم ۹۰ درصد محقق گردد.

نیکزاد اضافه کرد: برای این موضوع که روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب خواهد شد، دولت قول داده است با موافقت نماینده دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با آن همراهی کند.

وی تاکید کرد: هم مجلس در این زمینه عزم راسخی دارد و هم دولت به انجام این کار متمایل است؛ اما منابع مالی طرح باید دیده شود که دولت برای سال نخست برنامه هفتم تلاش دارد تا حدود نصفی از آن را تامین کند.

کد خبر: 1206744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =