اخبار سفر رئیسی به استان چهارمحال و بختیاری / رئیس‌جمهور: خدمت به مردم برای دولت افتخار است

رئیس جمهور در جمع مردم شهرکرد عنوان کرد: ما خدمت به شما مردم را افتخار خود و همه‌ی دولتمردان می دانیم، همه مسئولان باید خالصانه کار جهادی کنند.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در دور دوم سفرهای استانی خود با استقبال حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری وارد شهرکرد شد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی بر تسهیل فعالیت‌ها در فضای مجازی تاکید کرد

رئیسی: مشکل آب چهارمحال‌وبختیاری را برطرف می‌کنیم

رئیس‌جمهور در بدو ورود به چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سفر نخست به استان مصوباتی داشتیم که باید اجرایی می‌شدند و با تلاش مدیران پرتلاش استان امروز شاهد به انجام رسیدن این طرح‌ها و پروژه‌ها هستیم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم استان، مسئله آب‌رسانی است. استان چهارمحال‌وبختیاری استانی با ظرفیت و استعدادهای طبیعی و فرهنگی بسیار است.

رئیس جمهور گفت: این استان هم زمین حاصل‌خیز دارد و هم آب و مراتع بسیار؛ در عین حال باید از این منابع به خوبی استفاده کرد تا مشکلات استان برطرف شود تا انشاالله بتوان نیمی از مشکلات آبی استان را برطرف کرد.

رئیسی: تا امروز مشکل تنش آبی ۳۵۰۰روستای کشور حل شده است

رئیس‌جمهور گفت: در سطح کشور ۱۰هزار روستای با مشکل تنش آبی داریم که هدفگذاری برای حل مشکل این روستاها انجام شده است.

رئیسی عنوان کرد: تا امروز مشکل ۳۵۰۰روستا حل شده و کار برای حل مشکلات همه روستاها با قدرت ادامه دارد.

وی گفت: ۷۰درصد عملیاتی شدن این طرح‌های آب‌رسانی، در این دولت انجام شد و فقط ۳۰درصد آن در دولت‌های قبل انجام گرفته است.

 رئیسی: خدمت به مردم برای دولت افتخار است

رئیس جمهور در جمع مردم شهرکرد عنوان کرد: ما خدمت به شما مردم را افتخار خود و همه‌ی دولتمردان می دانیم، همه مسئولان باید خالصانه کار جهادی کنند.

وی گفت: آنچه در این مدت در چهارمحال و بختیاری انجام شده یک کار جهادی بود که در این دو سال کار ۱۳ برابر سرعت پیدا کرد در حالی که پروژه های ۱۴ ساله در این استان وجود داشت.

رئیسی: به اقتصاد دیجیتال باید توجه کرد / شرکت‌های نوپا باید حمایت شوند نه شرکت‌های اسم و رسم دار

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست با نخبگان و فعالان اقتصاد دانش‌بنیان، اظهار داشت: ما در کشور باید از علم و دانش خود بهره گیریم و با تبدیل دانایی‌ها به توانایی‌ها نیاز کشور را برطرف کنیم. توجه به اقتصاد دیجیتال یکی از موارد مورد توجه در اقتصاد مقاومتی است و باید همه حوزه‌های دانش را به‌روز کرد که لازمه این امر قرار گرفتن دانشگاه در کنار صنعت، کشاورزی و ... است تا بتوان علم و دانش را با تولید عجین کرد. 

وی افزود: با این اقدام هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کنند و محصول افزایش می‌یابد در نهایت کمیت و کیفیت متفاوت می‌شود. استقلال اقتصادی کشور در گرو کار جهادی است که باید دانشمندان کار جهادی کنند. این کار بسیار ضروری است و رهبری شخصا این مسئله را پیگیری می‌کنند و برای ما جزو دستور کار با اولویت است که باید انجام شود. 

رئیس جمهور گفت: ساز و کارهایی برای تامین منابع پیش بینی شده است و تسهیلات به صورت آسان در اختیار پارک‌های علم و فناوری قرار می‌گیرد. تبصره  18، همکاری بانک‌ها و  دیگر اقدامات تنها برای پارک علم و فناوری نیست بلکه منافع این کار برای کل کشور است. 

رئیسی مطرح کرد: مسئله صدور مجوزها برای بخش‌های خرد و کلان حائز اهمیت است. معمولا به بخش‌های خرد کمتر توجه می‌شود و به دنبال بخش‌های با اسم و رسم‌دار هستند در حالی که باید شرکت‌های نوپا مورد حمایت قرار گیرند و حمایت در عمل صورت گیرد.

کنار گذاشتن فله‌ای مدیران قبلی برخلاف اصول شایسته‌سالاری است

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری در نشست با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی، استقبال گرم مردم شهرکرد از کاروان دولت مردمی را نشانه علاقه مردم به انقلاب اسلامی و وفاداری به ولایت دانست.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط مسئولان دستگاه‌های اجرایی با جمع های نخبگانی و اشراف کامل آنها بر امور حوزه تحت مسئولیت خود، شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری را از اصول اساسی دولت مردمی در جذب نیروهای جوان و کارآمد دانست.

رئیسی با بیان اینکه کنار گذاشتن فله‌ای مدیران دولت‌های قبلی برخلاف اصول شایسته‌سالاری است، خاطرنشان کرد: در دولت مردمی هیچ عقد اخوتی با هیچ مدیری نداشته و نداریم و حتی اگر در مورد مدیران نصب شده در این دولت نیز به این نتیجه رسیدیم که برخلاف تصور اولیه کارآمدی لازم را ندارند، بدون تعارف و فوری آنها را تغییر داده‌ایم.

مبارزه جدی و قاطع دولت مردمی با مصادیق بزرگ و کوچک فساد از دیگر محورهای مورد اشاره رئیس جمهور در این جلسه بود و دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه دولت مردمی نشان داده که در راستای ارتقای کارآمدی آمادگی بالایی برای اعمال تغییرات لازم دارد، تصریح کرد: یقین بدانید که در این دولت کوچکترین مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی تحمل نخواهد شد.

رئیس جمهور در واکنش به درخواست مطرح شده برای رسیدگی به مشکلات آبی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما اساسا برای حل مشکلات به استان سفر کرده‌ایم، افزود: دولت مردمی باور دارد که کشور ظرفیت‌های متنوع و فراوانی دارد که با مدیریت صحیح این ظرفیت‌ها از جمله در زمینه آب می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

رئیسی با تاکید بر ضرورت تقویت اطلاع‌رسانی شایسته از دستاوردها و اقدامات دولت، افزود: اشراف بر نظام مسائل کشور و یافتن راهکار برای حل مشکلات در کنار پرهیز از گرفتار شدن در حاشیه‌ها از جمله اصولی است که دولت سیزدهم در کنار شفافیت، مبارزه با فساد، شایسته‌سالاری و ایستادگی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی سرلوحه کار خود قرار داده است.

کد خبر: 1206770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =