طوفان الاقصی| ️آمار شهدای غزه به بیش از ۱۲ هزار نفر رسید / بایدن و امیر قطر درباره آزادی اسرای در دست حماس و سوخت رسانی به غزه گفتگو کردند

خبرگزاری رسمی لبنان از حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنگنده‌های رژیم اسرائیل همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به مناطقی در کرانه باختری مانند جنین و الخلیل، در چهل و سومین روز از عملیات طوفان الاقصی، اقدام به بمباران مناطقی در نوار غزه از جمله اردوگاه النصیرات در مرکز این منطقه کردند که در اثر آن شماری به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| موافقت با توافق آتش بس ۵ روزه در غزه/ حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفاء

مهمترین تحولات عملیات طوفان الأقصی را در ادامه دنبال کنید:

سنتکام از مرز فلسطین اشغالی با لبنان بازدید می‌کند

وب سایت خبری-تحلیلی آکسیوس نوشت که فرماندهی ستاد فرماندهی ارتش آمریکا (سنتکام) هفته آینده از مرز فلسطین اشغالی با لبنان بازدید به عمل خواهد آورد.

یورش ارتش صهیونیستی به اردوگاه جنین

رسانه های فلسطینی از یورش گسترده ارتش رژیم اسرائیل به شهر و اردوگاه جنین خبر دادند و همزمان با این یورش صهیونیست‌ها اقدام به قطع برق این شهر کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده از اردوگاه جنین نشان می‌دهد که نیروهای مبارز فلسطینی به مقابله با یورش نظامیان صهیونیست برخاسته و درگیری شدید بین آن‌ها رخ داده است.

رسانه‌های فلسطینی همزمان از وقوع چند انفجار در این اردوگاه خبر می‌دهند که گفته می‌شود چند بمب کنارجاده‌ای در مسیر بولدوزر و خودروهای ارتش اسرائیل منفجر شده است.

رسانه های فلسطین گزارش دادند که در این یورش دو فلسطینی زخمی شده‌اند که یکی از آن‌ها از ناحیه سینه و دیگری از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

بمباران خانه‌ای در اردوگاه النصیرات غزه

در بمباران رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه که دهها ‍پناهنده در آن پناه گرفته بودند ۱۸ فلسطینی از جمله کودکان و زنان شهید شدند.  

حماس: آمریکا، روایت دروغ را تکرار نکند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به ادعای دولت آمریکا مبنی بر استفاده از مراکز درمانی و بیمارستانی به عنوان مقر و تجمع نیروهای مقاومت فلسطین، گفت: آمریکا روایت دروغین را تکرار نکند.

گفتنی است ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته مدعی بود که حماس مقر فرماندهی خود را زیر ساختمان‌های مجتمع بیمارستانی الشفاء، واقع در غرب شهر غزه ایجاد کرده است. یورش صهیونیست‌ها در بامداد چهارشنبه به این بیمارستان و بازرسی و بازجویی‌ها و گشتن تمامی بخش‌های بیمارستان برای یافتن دلیلی برای این ادعا بی‌فایده بود و تل‌آویو مفتضح شد.

فیلم حمله موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل

مقاومت اسلامی در لبنان با انتشار فیلمی از حمله موشکی خود به مواضع ارتش رژیم اسرائیل در مرز لبنان با فلسطین اشغالی خبر داد و گفت که این حمله منجر به اصابت مستقیم شده و طی آن دشمن صهیونیست متحمل تلفات شده است.

حمله جدید اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان از حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر داد. رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های الناقوره و علماالشعب را بمباران کرد.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: تسلیم فشارهای بین المللی برای توقف تجاوزات نظامی به نوار غزه نخواهیم شد
 

 مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ما جنبشهای حماس و جهاد اسلامی را از بین خواهیم برد و گروگانهای خود را آزاد خواهیم کرد.

واکنش حماس و جهاد اسلامی به حمله وحشیانه ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفاء/ اشغالگران بهای سنگینی خواهند داد

مهمترین محورهای سخنان ادعایی این مقام صهیونیست به این شرح است:

تسلیم فشارهای بین المللی برای توقف تجاوزات خود به نوار غزه نخواهیم شد.تنها در صورتی تجاوزات را متوقف خواهیم کرد که بیشترین تعداد از گروگانهایمان آزاد شوند.!

با پیشنهاد آمریکا برای وارد کردن دو تانکر حامل سوخت برای جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیردار موافقت کردیم.!

سوخت از فردا شب وارد غزه خواهد شد.!

تاکنون هیچ قرارداد(مبادله اسیران) وجود ندارد، و تصمیم وارد کردن سوخت هیچ ارتباطی با پرونده اسیران ندارد!

مشاور  امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما وارد بیمارستان الشفاء غزه شدیم که جنبش از آن برای عملیات خود استفاده می کند.

وی ادعا کرد تا زمانی که حماس را نابود نکنیم، حتی اجازه ورود یک قطره سوخت به شمال غزه را نخواهیم داد.

 القسام تل‌آویو را هدف حملات راکتی قرار داد

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، تل آویو را هدف حملات گسترده راکتی قرار داده است.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که راکت‌های زیادی از سمت نوار غزه به سوی تل‌آویو شلیک شده و صدای شدید انفجار شنیده شده است.

صدای آژیر خطر نیز در مناطق مختلف تل‌آویو به صدا درآمده است.

حزب الله لبنان نیز امروز در حملاتی گسترده پایگاه های مختلف رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

️آمار شهدای غزه به بیش از ۱۲ هزار نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه:آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از ۱۲ هزار نفر رسید که پنج هزار نفر از آنها کودک و ۳۳۰۰ نفر دیگر زن هستند.

آمار مفقودان به بیش از ۳۷۵۰ نفر رسیده که ۱۸۰۰ نفر از آنها کودک هستند و همگی همچنان زیر آوار هستند.

مقام سازمان ملل: اسرائیل از آب به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند

یک مقام حقوق بشری سازمان ملل متحد با توجه به اقدام رژیم صهیونیستی در قطع آب، برق و سوخت به روی مردم غزه از این رژیم خواست استفاده از آب به عنوان «سلاح جنگی» را متوقف کند.

پدرو آروجو آگودو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آب و بهداشت در بیانیه‌ای روز جمعه اقدام اسرائیل در محروم کردن مردم غزه از آب آشامیدنی سالم را «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» توصیف کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۲۰۰۰ هزار فلسطینی از جمله ۵۰۰۰ کودک منجر شده است.

رژیم اسرائیل عصر امروز (جمعه) با ورود روزانه تنها ۲ تانکر سوخت به نوار غزه موافقت کرد.  خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام تل‌آویو گزارش داد: «شورای جنگ با اتفاق‌آرا در بیانیه‌ای با توصیه مشترک ارتش اسرائیل و شاباک مبنی بر پذیریش درخواست آمریکا  و اجازه ورود روزانه ۲ کامیون حامل سوخت دیزل به غزه موافقت کرده است».

براساس این بیانیه، این موافقت به علت ترس از شیوع وبا در اراضی اشغالی فلسطین و وخامت اوضاع بهداشتی در نتیجه فشارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، این هفته، اعلام کرده بود پیش از آغاز جنگ در نوار غزه، ۵۰ کامیون حامل سوخت به صورت روزانه وارد این منطقه می‌شد.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، نوار غزه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت روزانه به ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

بایدن و امیر قطر درباره آزادی اسرای در دست حماس و سوخت رسانی به غزه گفتگو کردند

کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد.

کاخ سفید تصریح کرد: آنها در مورد نیاز به آزادی فوری تمامی گروگان‌هایی که توسط حماس نگهداری می‌شوند، گفتگو کردند.

کاخ سفید همچنین افزود: رهبران دو کشور همچنین در مورد تلاش‌های جاری برای افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه حیاتی به غزه و موافقت اسرائیل با از سرگیری ارائه سوخت به کمک‌های حیاتی بحث کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن و امیر قطر توافق کردند که در خصوص این مسایل ارتباط نزدیک خود را حفظ کنند.

 رئیس جمهور آمریکا ۲۳ آبان ماه  در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره آزادی اسرای در دست حماس گفت: «من هر روز مشغول گفتگو با افراد دخیل در مذاکرات آزادسازی گروگان‌ها هستم. معتقدم آزادی آنها اتفاق خواهد افتاد اما نمی خواهم وارد جزئیات شوم.»

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به اینکه پیام او به خانواده های اسرای چیست؟ گفت: « منتظر بمانید. به آنجا می رسیم».

این در حالی است که  زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفته بود: شیوه مذاکرات درباره اسرای دشمن نزد ما و واکنش‌های آن، ممکن است جنبش جهاد اسلامی را به خارج شدن از معامله احتمالی سوق دهد. ممکن است جهاد اسلامی اسرای صهیونیست در نزد خود را برای شرایط بهتر حفظ کند.

 شبکه سعودی العربیه نیز روز جمعه  به نقل از منابع خود اعلام کرد که به زودی توافقی میان جنبش حماس و رژیم اسرائیل در خصوص ایجاد آتش بس، ورود کمک‌های بش دوستانه به غزه و آزادی اسرا حاصل خواهد شد که بر اساس این توافق ضمن حصول آتش بس انسانی و ورود کمک‌های بیشتر به غزه، جنبش حماس ۵۰ زن غیرنظامی و کودک صهیونیست را آزاد می‌کند و رژیم صهیونیستی نیز ۵۰ زن ‌و کودک اسیر فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

منابع خبری می‌گویند که آمریکا به تل آویو فشار می‌آورد که این توافق را بپذیرد اما خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سفیر اسرائیل در روسیه اعلام کرد که جنبش حماس مذاکرات با تل‌آویو را درخصوص آزادی اسرا  متوقف کرده است.

 خبرگزاری رویترز نیز پیشتر  به نقل از یک مقام مسوول مطلع از جریان مذاکرات برای تبادل اسرا اعلام کرد: قطر بدنبال مذاکره برای دستیابی به توافقی میان اسرائیل و حماس برای آزادی حدود ۵۰ گروگان (اسرای صهیونیست در غزه) غیرنظامی در ازای آتش بس سه روزه است.

این منبع افزود: بر اساس این توافق احتمالی، اسرائیل تعدادی از زنان و کودکان فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کرده و اجازه افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه را می‌دهد. حماس با جزئیات این توافق موافقت کرده است، اما اسرائیل هنوز موافقت نکرده و همچنان در حال مذاکره است.

پیش از این عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اسرائیل همچنان در حال تعلل و کارشکنی در مسیر دست‌یابی به توافق برای آتش‌بس انسانی در غزه و مبادله اسرا است.

همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داده است: «شورای جنگ با اتفاق‌آرا در بیانیه‌ای با توصیه مشترک ارتش اسرائیل و شاباک مبنی بر پذیریش درخواست آمریکا و اجازه ورود روزانه ۲ کامیون حامل سوخت دیزل به غزه موافقت کرده است».

براساس این گزارش، این موافقت به علت ترس از شیوع وبا در اراضی اشغالی فلسطین و وخامت اوضاع بهداشتی در نتیجه فشارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در واکنش به اقدام رژیم اسرائیل مبنی بر اجازه ورود روزانه دو تانکر سوخت به نوار غزه گفت که اسرائیل با ورود دو تانکر سوخت به غزه در هر روز موافقت کرده است اما «این مقدار قطره ای در دریای نیازهای ما است.»

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1206854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =