ابرخازن گرافنی سال آینده وارد بازار می‌شود

شرکت انیژی (Enygy) قصد دارد ابرخازن گرافن خود را در سال ۲۰۲۴ ارائه دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ این شرکت توسعه‌دهنده راه‌حل‌های مربوط به ذخیره‌سازی انرژی در کشور استرالیا، مدتی است که روی توسعه ابرخازنی کار می‌کند که با گرافن تقویت شده است.

به گفته مسئولان شرکت انیژی، استفاده از گرافن در این ابرخازن می‌تواند ظرفیت ذخیره انرژی را در ابرخازن افزایش دهد. در واقع با ابعاد یکسان، می‌توان انرژی بیشتری را در ابرخازن‌ها ذخیره کرد که این کار با استفاده از گرافن صورت می‌گیرد. با این کار امکان کاهش ابعاد ادوات ذخیره انرژی برای مصارف صنعتی فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نانوذرات سلنیوم باعث درمان پوکی استخوان در دوره یائسگی می‌شود

ویهان دی کلرک، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که این ابرخازن با نام تجاری EnygCap در حال آزمایش بوده و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴ بتوان آن را وارد بازار کرد.

وی می‌گوید: با استفاده از فناوری گرافن، Enygcap جمع و جور بودن را باافزایش ظرفیت ترکیب می کند. محصول ما با چگالی انرژی قابل توجه خود، انقلابی در سامانه‌های ذخیره انرژی ایجاد می‌کند و می‌توان از آن در طیف وسیعی از کاربردها، از وسایل نقلیه برقی و سیستم‌های حمل و نقل انبوه گرفته تا ذخیره داده‌ها، سیستم های کنترل اضطراری توربین بادی، تجهیزات صنعتی مانند جرثقیل و آسانسور و حتی اکتشافات فضا استفاده کرد.

به گفته او، این ابرخازن‌های گرافنی می‌تواند ذخیره انرژی سریع و کارآمد را برای چرخه‌های با طول عمر بالا و با مدت زمان کوتاه تخلیه فراهم کند.

این شرکت‌ گواهی‌نامه‌هایی را نیز برای این محصول خود از شرکت‌های ثالث دریافت کرده است. در این محصول الکترودهای کربن فعال با الکترولیت‌های پیشرفته ترکیب شده‌اند و سه ولت توان خروجی آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =