بازگشت بورس به مدار نزولی / شاخص کل بیش از ۵ هزار واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس بعد از چند روز مثبت بودن، امروز وضعیت منفی را تجربه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش بیش از ۵ هزار واحدی مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

بورس بدون شفافیت، محلی برای پول سوزی سهامدار خرد است

در معاملات امروز عرضه به شدت افزایش یافته و ۳۹۸ نماد بازار سرمایه منفی بودند در صورتی ک ه ۲۸۰ نماد هم در وضعیت مثبت قرار داشتند و تعداد نمادهای منفی بازار سرمایه امروز بیشتر از نمادهای مثبت بود نمادهای خودرویی که دیروز با رنج مثبت به صف خرید رفته بودند امروز وضعیت نوسانی و ریزشی داشتند، نمادهای پالایشی نیز وضعیت مثبت ضعیف را تجربه کردند.

صندوق‌های سهامی و اهرمی هم امروز وضعیت ریزشی را بعد از چندین روز مثبت و صف خرید تجربه کردند.

ارزش معاملات خرد عدد ۵,۴۹۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۲% کاهش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۱,۹۴۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۳۹۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی به ثبت رسیده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲,۱۳۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم ۵۰ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۵۴۶ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۸۶ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۲۲۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۹۷ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 1209705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =