۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص پیدا کرد

حاجی بگلو از اختصاص ۴۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار به ۴۹۰ طرح مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان‌شمالی، حسین حاجی بگلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: ۴۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار به ۴۹۰ طرح مشاغل خانگی اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب به استان تخصیص یافته است که ۸۰ درصد آن به خیاطان و قالی‌بافان و مابقی به سایر طرح‌های مشاغل خانگی نظیر گل‌سازی، طراحی شمع و تعمیر تلفن همراه پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی افزود: سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به هزار طرح اختصاص یافت که ۸۰ درصد آن به قالی‌بافان و خیاطان و مابقی به سایر طرح‌های مشاغل خانگی اختصاص یافت.

حاجی بگلو تاکید کرد: تسهیلات اختصاص یافته به قالی‌بافی تنها به بافندگان فعال و دارای مجوز مشاغل خانگی با اولویت طرح‌های پشتیبان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: ۲۶ هزار بافنده در استان با ۲۰ هزار کارت شناسایی فعالیت می‌کنند که تنها ۸ درصد آنها بیمه تامین اجتماعی دارند و اقدامات بسیاری برای افزایش سهمیه بیمه تامین اجتماعی بافندگان انجام شده است و همواره رصد و پایش بیمه شدگان برای بیمه شدن بافندگان فعال پیگیری می‌شود.

خبرنگار:متین لنگری

انتهای پیام/

کد خبر: 1212682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =