کمبود بودجه ۲۴۰ میلیون دلاری دانشگاه آریزونا/ بورسیه‌های دانشجویی کاهش می‌یابد

دانشگاه آریزونا آمریکا با کمبود بودجه ۲۴۰ میلیون دلاری مواجه شده است. به همین دلیل، این دانشگاه بورسیه‌های دانشجویی را کاهش داده و حقوق و استخدام استادان را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آریزونا آمریکا با کمبود بودجه ۲۴۰ میلیون دلاری مواجه شده است. به همین دلیل، این دانشگاه بورسیه‌های دانشجویی را کاهش داده و حقوق و استخدام استادان را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید:

کاهش مدت ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی در استرالیا

در ادامه بحران مالی، مدیر ارشد مالی این دانشگاه استعفا داد. یک ماه از ایجاد حفره در ترازنامه مالی دانشگاه آریزونا می‌گذرد. رابرت رابینز رئیس دانشگاه برای حل این مشکل، کمک‌های مالی دانشجویان جدیدالورود را کاهش داد.

رئیس دانشگاه، استعفای لیزا رالنی مدیر ارشد مالی دانشگاه را بدون پیگیری این موضوع که وی تا چه اندازه مقصر است، پذیرفت.

مدیران دانشگاه اعلام کردند که بودجه زیادی در سال‌هالی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در زمینه ورزش و بورسیه دانشجویی هزینه شده است که در مجموع ۱۴۰ میلیون دلار بیشتر از حد انتظار بود. دانشگاه آریزونا به ۲۴۰ میلیون دلار نیاز دارد تا بتواند از بحران مالی عبور کند.

رابینز تصریح کرد که هزینه‌های ورزشی و بورسیه‌ای باید تعدیل شوند. چرا که این دانشگاه برای هر دانشجو ۲۰ هزار دلار در سال هزینه می‌کند؛ در حالی که دانشجویان داخلی فقط ۵ هزار دلار پرداخت می‌کنند. به همین دلیل، لازم است برخی تیم‌های ورزشی دپارتمان دو و میدانی حذف شوند.

گلایه دانشجویان از حذف بورسیه‌های تحصیلی

ادی بارون دانشجوی سال دوم سیاست عمومی که معاون اجرایی سازمان دولتی دانشجویی دانشگاه است، گفت؛ دانشجویان از تصمیم دانشگاه برای حذف بورسیه؛ اما ادامه هزینه‌کرد برای ورزش ناراحت هستند. این دانشجویان گلایه کردند که اغلب دانشجویان دانشگاه آریزونا به ویژه دانشجویان کم‌درآمد و سیاه‌پوست همیشه برای تامین هزینه‌های غذا، مسکن و درمان با مشکل مواجه بوده‌اند. به همین دلیل، طرح رابینز فقط اوضاع را برای دانشجویان سخت‌تر می‌کند.

با وجود این که دانشجویان معتقدند رئیس دانشگاه در رسیدن به راه‌حل‌های واقعی ناتوان است، رابینز سعی کرده است که افزایش هزینه‌ها را برای دانشجویان تازه وارد اعمال کند تا اعتراضات به حداقل برسد.

گفتنی است، دانشگاه آریزونا اقدام به راه‌اندازی رویکردی جدید برای مدیریت بودجه کرده است تا با بحران مالی خود مقابله کند. این اقدامات شامل چهار مرحله است؛ مرحله نخست شامل شناسایی سیاست‌های مدیریت مالی اضافی مانند فرآیندهای بودجه‌ریزی در سطح دانشگاه است. مرحله دوم شامل ارائه گزارش مالی اضافی و گزارش مالی ماهانه و میانسالی است که درآمد و هزینه‌ها را با سال قبل و الگوهای هزینه‌های تاریخی مقایسه می‌کند.

مرحله سوم افزایش تضمین کیفیت گزارش مالی دانشگاه است. این فرآیند توسط نمایندگان دو دانشگاه دیگر و چند نفر از اعضای هیئت مدیره انجام خواهد شد و به ارزیابی کیفیت ساختار مالی دانشگاه و اجرای درست آن می‌پردازد. نهایتا مرحله چهام شامل ساختار گزارش دهی خاص UA در چند سال آینده است.

با اعمال این تغییرات دانشجویان فعلی دانشگاه آریزونا ممکن است فقط تغییراتی جزئی را تجربه کنند؛ اما دانشجویان ورودی جدید برای تامین هزینه‌های دانشگاه نیاز به بررسی روش‌های جایگزین برای تأمین بورسیه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =