سردار باقری: طوفان‌الاقصی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح عملیات طوفان‌الاقصی را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین دانست و گفت: این‌ حماسه‌ها و موفقیت‌ها را باید از برکات انقلاب اسلامی و آثار ناشی از اشاعه روح و فرهنگ دفاع مقدس دانست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) با حضور در سومین روز از همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، درخصوص نمایشگاه دستاوردهای بنیاد در حوزه فضای مجازی، که پیش از حضور در همایش از آن بازدید کرد، اظهار داشت: دستاوردهای بسیار ارزشمندی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، گواه از اقدامات مطلوب صورت‌گرفته توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید:

سردار باقری: جبهه حق در فلسطین حتما پیروز خواهد بود

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به ۱۹ دی‌ماه سالروز اجرای عملیات «کربلای ۵» خاطرنشان کرد: کربلای ۵ بزرگترین عملیات دفاع مقدس به‌لحاظ طول زمان، تعداد شهدا و اقدامات صورت‌گرفته است و فقط یکی دو عملیات دیگر در این سطح داریم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات قهرمانانه «طوفان الاقصی» گفت: طوفان الاقصی از این جهت نقطه عطف است که عده‌ای رزمنده در محاصره کامل در غزه بدون داشتن امکانات و ارتباط با بیرون بتوانند چنین اقدام نظامی بزرگی را طراحی و اجرا کنند و دشمنی را که توانمندی و هوشمندی اطلاعاتی جزو نقاط قوت او در تراز جهانی است، غافل‌گیر کنند؛ با امکانات بومی خود این عملیات را انجام دهند، هیبت و امنیت دفاعی رژیم اشغالگر را درهم بشکنند و امید صهیونیست‌ها به آینده را دچار آسیب اساسی کنند.

وی افزود: رزمندگان فلسطینی که پس از اجرای عملیات طوفان‌الاقصی با جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین در غزه مواجه شدند، همچنان به‌همراه مردم در برابر دشمن صهیونیست ایستادگی می‌کنند. مردم غزه ذره‌ای شکوه و ابراز نگرانی نمی‌کنند و اهداف خود را پیش می‌برند؛ اما در طرف مقابل، گلایه و مشکلات روانی میان صهیونیست‌ها بسیار زیاد است.

سرلشکر باقری با اشاره به مقاومت و ایستادگی قابل تمجید مردم غزه با وجود شهادت‌ها، آسیب‌های اساسی و محاصره، عنوان کرد: مردم فلسطین حرف‌شان این است که باید به حق خودشان که آزادی و حاکمیت‌شان است، برسند.

وی ادامه داد: این‌ حماسه‌ها و موفقیت‌ها را باید از برکات انقلاب اسلامی و آثار ناشی از اشاعه روح و فرهنگ دفاع مقدس که ثمره‌اش شکل‌گیری محور مقاومت در اقصی‌نقاط جهان است، دانست.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نهال‌هایی که شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه غرس کرد، امروز به درختان تناوری تبدیل شده و میوه‌های ارزشمندی را ثمر داده است.

وی تصریح کرد: ملت مظلوم فلسطین با دست خالی مقابل صهیونیست‌ها ایستاده‌اند؛ صهیونیست‌هایی که اگر یک روز آمریکا حمایت‌های خود را از آن‌ها بردارد، قطعاً دچار فروپاشی خواهند شد و باقی نمی‌مانند.

سرلشکر باقری یادآور شد: از روز حادثه (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون بخشی از فرماندهان ارتش آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مستقر هستند و صحنه را اداره می‌کنند.

وی گفت: آمریکا روزانه با تعداد زیادی هواپیما، بمب و تجهیزات گوناگون برای صهیونیست‌ها ارسال می‌کند. متأسفانه برخی کشورهای منطقه هم با کشتی امکاناتی برای تدارک صهیونیست‌ها ارسال می‌کنند؛ حتی کشورهایی که رهبران آن‌ها به‌دروغ شعارهایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین می‌دهند، روزانه چندین کشتی از بنادر آن‌ها بارگیری و عازم سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

این مقام عالی‌رتبه نظامی ادامه داد: با وجود همه کمک‌هایی که آن کشورها به رژیم صهیونیستی می‌کنند، ماندگاری صهیونیست‌ها کاملاً زیر سؤال است و این تنها شکست آن‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان یمنی با وجود امکانات حداقلی و قرار داشتن در محاصره، اقتدار خود را در دریای سرخ به رخ دشمنان و حامیان صهیونیست‌ها می‌کشند و به شناورهایی که برای تدارک رژیم صهیونیستی اعزام شده‌اند، اجازه عبور نمی‌دهند. سایر نیروهای محور مقاومت در عراق، سوریه و جاهای دیگر هم در حد توان، تلاش می‌کنند؛ این‌ها ثمرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه آینده کاملاً روشن است، اظهار داشت: روحی که امام راحل به جان ایرانیان و مسلمانان دمید، نسل به نسل در حال انتقال، رشد و ارتقاست و جبهه مقاومت از ثمرات آن است.

وی بیان کرد: دستیابی به یک پیروزی بزرگ در این سطوح قطعاً سختی‌های فراوانی به‌همراه دارد که تحریم‌ها، فشارها، شهادت‌ها و جنگ‌ها از جملۀ آن‌هاست؛ اما آنچه مسلّم است این‌که جبهه حق در مسیر رشد، ارتقا و پیروزی قرار دارد و این سختی‌ها را تحمل می‌کند تا به برکات، اثرات و ثمرات ارزشمند دسترسی پیدا کند.

سرلشکر باقری ادامه داد: حادثه دلخراش مزار شهدای کرمان را باید در همین جهت دید، عده‌ای از مردم قهرمان ایران و سایر کشورها برای نکوداشت یاد حاج قاسم سلیمانی و حمایت از محور مقاومت جمع شدند و آنگاه عده‌ای ازخدابی‌خبر با عنوان داعش و عناوین دیگر که ساختۀ دست آمریکایی و استکبار جهانی هستند، چنین جنایت بزرگی را رقم زدند.

وی افزود: این اوج ریاکاری و دورویی آمریکایی‌هاست که این حادثه را محکوم کنند و تسلیت بگویند، اما در پشت‌پرده، تروریست‌ها را حمایت، تحریک و پشتیبانی کنند، در جهت توانمندسازی اطلاعاتی و آموزشی آن‌ها تلاش کنند و آن‌ها را به جان ملت ایران و سایر کشورها بیندازند؛ این‌ اقدامات، ناشی از رذالت‌ها و خباثت‌های استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ملت ایران و محور مقاومت نشان داده است که با تحمل این درد و رنج‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ چرا که این مسیر روشن و شفاف است که پیروزی اسلام و جبهه حق در گروی ادامۀ آن خواهد بود و ان‌شاءالله با ظهور امام عصر(عج) شاهد پیروزی کامل اسلام و مسلمین در مقابل جبهه باطل باشیم.

سرلشکر باقری در ادامه به همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: گنجینه دفاع مقدس باید با ایجاد تحول، تغییر و به‌روزسازی روش‌ها و ابداع مسیرهای هنرمندانه به نسل‌هایی که دفاع مقدس را ندیده‌اند، منتقل شود و به‌طور ملموس در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =