مخالفت سازمان امور استخدامی با تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمات

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه «معلمان خرید خدمات» حق دارند ناراحت باشند، گفت: تاکنون دو دستور از وزیر آموزش و پرورش برای تبدیل وضعیت «معلمان خرید خدمات » گرفته شد ولی به علت عدم صدور مجوز از سوی سازمان امور استخدامی کشور، عملیاتی نشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «محمد صالح جوکار» به مشکلات معلمان «خرید خدمات آموزشی»اشاره و اظهار کرد: این قشر زحمت‌کش، سال‌ها زحمات بسیاری برای «آموزش» و «پرورش» فرزندان این مرز و بوم کشیده‌اند؛ ولی همچنان تعیین تکلیف نشده‌اند و چون ردیف استخدامی برایشان تعریف‌نشده، سازمان برنامه‌ و بودجه، اعتباری برای جذب و استخدام آن‌ها اختصاص نمی‌دهد؛ سال گذشته از طریق «صنایع» و «معادن»، استان مبالغی اخذ و بخشی از حقوقشان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید:

حقوق بازنشستگان روستایی در سال جاری چقدر افزایش یافت؟

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: اکنون پس از گذشت چهار ماه از آغاز سال تحصیلی، متأسفانه حقوقشان به‌صورت کامل پرداخت نشده است. برای تبدیل وضعیت در طول این مدت، دو دستور از وزیر آموزش و پرورش گرفته شد ولی متأسفانه به دلیل مخالفت «سازمان امور اداری و استخدامی»، تا این لحظه اقدامی برای عملیاتی شدن این دستور، صورت نپذیرفته است.

وی با تأکید بر به رسمیت شناختن «حق اعتراض» برای «معلمان خرید خدمات»، گفت: اعتراض به وضع موجود، حق این معلمان عزیز است ولی تعطیلی کلاس‌های درس دانش‌آموزان، به خاطر رفع نشدن مشکل استخدام این قشر خدوم، اقدام درستی نیست چون تعطیلی کلاس‌های درس، سبب بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها و دانش آموزان و ایجاد بی نظمی در امر آموزش کشور خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر برای پیگیری مجدد مطالبات معلمان خرید خدمات، قول مساعد داد و گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم تا بتوانیم مشکلات این معلمان را حل کنیم.

جوکار افزود: در حال حاضر پیگیر مجوز جذب از سازمان امور اداری و استخدامی کشور هستیم تا با صدور مجوز، «معلمان خرید خدمات» به «قرارداد کار معین» تبدیل وضعیت شوند.

گفتنی است؛ در حال حاضر تعداد معلمان خرید خدمات در سطح کشور ۲۰ هزار نفر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Keshavarzi IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      0 0
      با‌سلام‌‌شما‌نماینده‌گان‌محترم‌مجلس‌را‌به‌خدای‌متعال‌قسم‌می‌دهیم‌که‌نیروهای‌مظلوم‌و‌زحمت‌کش‌نهضت‌سواد‌آموزی‌بعد‌از‌سال‌ ۹۲ را استخدام‌کنید
    • پریسا غریب شاهی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      توروخدا تورو ب همون وجدانتان قسم ی کاری براما کنین حقمونه ما ۹ سال پیش دبستانی کارکردیم واقعا دیگ تجربه کسب کردیم براچی ی کاری برا مانمیکنین ،دیک واقعا مخمون نمی کشه برا استخدامی بخونیم مارو دیک استخدام کنین خواهش میکنیم واقعا ازطرف همه مربی پیش دبستانی ها میگم
      • سوگند IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
        0 0
        خوب اگه مخ داشتی میخوندی قبول میشدی.استخدام فقط از طریق فرهنگیان و ازمون ماده ۲۸
    • محمد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      خدا لعنت کنه هرکی رو که حق این قشر رو داره ضایع میکنه اون از نحوه استخدامشون که هرچی پیر و پاتال بود رسمی کردن
    • حسین اوجاقی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      بنام خدا، تقاضای تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱، اینجانب از آخرین گروه معلمان حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱،دارای بیمه دولتی، سند حسابداری، فرم ۵۰۲،گزینش شده ودارای کد پرسنلی۸ رقمی ودوره ديده دردانشگاه فرهنگیان برای استخدام دارا هستیم. لذا با موافقت اداره کل آموزش و پرورش به مدت یک سال هست. تکمیل پرونده نموده و تا الآن بلاتکلیفیم.
    • ساجده IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      آره منم معلم خرید خدمات هستم از سال ۹۳. به امید این شغل ازدواج کردم و دو تا فرزند دارم که الان از بی غذایی سوء تغذیه گرفتند حالا خرید لباس پیش کش .لااقل حقوق رو به موقع بدهند تو رو خدا ما رو تعیین و تکلیف کنید
    • کیا IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      خاک تو سر همه اگه جرات داشتن کلاس ها رو تعطیل مبکردن
    • بازنشسته SG ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      0 0
      باسلام خدمت سازمان اداری واستخدامی یک سوال دارم اگر دختر خودتان این شرایط را داشت چکار میکردید آخر دیدن وضع ناجور اسخدامی دا هر بی وجدانی را تکان می دهد