مسئول میز اسلامی شدن دانشگاه‌ها منصوب شد

رئیس دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام، به‌عنوان مسئول میز اسلامی شدن دانشگاه‌ها منصوب شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام، به‌عنوان مسئول میز اسلامی شدن دانشگاه‌ها منصوب شد.

محمدرضا حسنی آهنگر گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی که آرمان بلند این بیانیه است اقدامات مفصل تحقیقاتی در موضوعات مرتبط انجام دادیم مبنی بر اینکه اگر قرار باشد انقلاب اسلامی در گام دوم به هدف بلندی که برای آن تعریف شده است، برسد دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزوی چه نقشی دارند و چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی افزود: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید دو کار واجب در کشور انجام داد؛ اول شناسایی، جذب و تربیت افراد تراز تمدنی است. دوم تولید فکر، دانش و فناوری‌هایی است که باید برای حل نظام مسائل انقلاب اسلامی انجام شود؛ در واقع باید نظام مسائل نرم افزاری و سخت افزاری که مورد نیاز تحقق تمدن اسلامی است، براساس تولید فکر، دانش و نظریه‌پردازی شکل گیرد.

رئیس دانشگاه امام حسین ادامه داد: این دو کار واجب خروجی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور هستند. در واقع این دو کار اصلی و واجبی که باید برای تمدن‌سازی صورت بگیرد، موتور پیشران آن‌ها دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به‌شمار می‌روند و اگر قرار باشد موارد این بیانیه تحقق پیدا کند، حتما باید دانشگاه‌ها نقش پیشرانی خود را انجام دهند و برای این دو کار مهم برنامه داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته کار ساده‌ای نیست و دشواری‌ها و پیچیدگی‌های زیادی دارد که روی آن بیشتر باید تمرکز شود، به‌ویژه در تدوین برنامه هفتم توسعه به‌عنوان اولین برنامه پنج ساله‌ای که می‌خواهد برشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بزند، باید نقش دانشگاه‌ها پررنگ‌تر دیده شود.

خبرنگار: یونس ابراهیم زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1215589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =