شرکت ۸ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در طرح ملی اعتلا

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد ازشرکت ۸ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در طرح ملی اعتلا خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین نشست طرح ملی اعتلا (تعالی معرفتی و مهارتی و حرفه ای استادان) دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد قربانی گلشن آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه آزاد اسلامی توانسته الگوهای موفقی در نظام آموزش کشور به وجود آورد

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد: شرکت ۸ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در طرح ملی اعتلا

دکتر محمد قربانی گلشن آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست گفت: طرح ملی اعتلا با لحاظ سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور و سیاست های علمی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری طراحی و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح علمی فاخر شرکت کرده اند، اظهار کرد: در طرح ملی اعتلا دوره ها به صورت کارگاهی، هم اندیشی و مباحثه ای به منظور افزایش ارتباطات اجتماعی برگزار شده است. در این دوره ها که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد، مسئولان استانی و شهرستانی از جمله امامان جمعه، مسئولان سیاسی و ... حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.

قربانی گلشن آباد تأکید کرد: برگزاری این دوره ها در طرح ملی اعتلا موجب افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران شده و به جهاد تبیین که مدنظر مقام معظم رهبری است، کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری دوره های طرح ملی اعتلا از تمامی ظرفیت های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، بسیج اساتید و کارکنان و همه حوزه ها به نحوی استفاده کردیم و بهره بردیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد: طرح ملی اعتلا یک طرح فرهنگی با هدف معرفت افزایی اساتید است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک اعیاد ماه رجب، گفت: طرح ملی اعتلا یک طرح فرهنگی با هدف معرفت افزایی اساتید است که سبب می شود ما با جریانات روز و مسائل معرفتی بیش از پیش آشنا شویم.

وی خاطرنشان کرد: این جلسات در راستای سلامت فکری و سلامت روحی است، این موضوع حائز اهمیت است، چرا که وقتی فکر و روح سالم باشد، جسم هم سالم می ماند.

دکتر شریفانی با بیان اینکه براساس سوره مبارکه فلق چهار چیز سلامتی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: براساس این سوره مبارکه چهار مورد مخلوقات، فتنه ها، اختلافات و رقابت های ناسالم سلامتی ما را تحت تأثیر قرار می دهند.

وی تأکید کرد: ماه رجب، شعبان و رمضان فرصتی خوبی برای عبودیت است. قدر این ماه ها را بدانیم و برای رشد معنوی و اعتلا شخصیتی از این فرصت استفاده کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: دانشگاه آزاد اسلامی با فرهنگ‌سازی می‌تواند در حوزه جهاد تببین اقدام کند

در ادامه این مراسم محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور به ارائه توضیحاتی درخصوص چگونگی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: یکی از مهمترین تصمیماتی که برای این دوره از انتخابات گرفته شده است این است که امسال قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اجازه داده رأی دهندگان با چهار مدرک هویتی هم در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات مهم در این دوره از انتخابات این است که تمام دستگاه های اجرایی در انتخابات باید به ارائه خدمت به نامزدها بپردازند.

دکتر اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با فرهنگ سازی می تواند در حوزه جهاد تببین اقدام کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: نیازمند نظریه حکمرانی اسلامی تخصصی هستیم

آیت الله احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در ادامه این مراسم ضمن ارائه مسائلی درخصوص حکمرانی اسلامی بر لزوم نظریه پردازی در این زمینه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مقوله های که نیازمند نظریه پردازی است و خوشبختانه در جامعه کم و بیش به آن می پردازند، حکمرانی اسلامی است، اظهار کرد: باید در این زمینه باید به سمت نظریه ای منبعث از قرآن و تعالیم دینی و علمی پیش برویم.

آیت الله مبلغی با تأکید بر اینکه نیازمند یک نگاه تخصصی نسبت به حکمرانی اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: در حکمرانی اسلامی حق محور و مدار است. ما نیاز به یک نظریه حکمرانی اسلامی داریم که از دو بند تشکیل یافته است یک بند آن تخصصی است که باید عالمه و تخصصی موضوع را تعریف کند و بند دوم باید منابع، اصول و ارزشها را استخراج کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =