نشست آزاد اندیشی دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه

نشست آزاد اندیشی با حضور دانشجویان نخبه دانشگاه‌های استان و سخنرانی رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه به میزبانی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه نشست آزاد اندیشی با حضور دانشجویان نخبه دانشگاه‌های استان و سخنرانی رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه به میزبانی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه برگزار شد، دانشجویان با اشاره به مطالبات موجود در خصوص نحوه تایید صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نحوه برگزاری انتخابات؛ به بیان مشکلات موجود در خصوص تخلفان کاندیداها در زمان برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه پرداختند.

در ابتدای این جلسه دانشجویان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که وظایف نمایندگان را به دو بخش قانون گذاری و نظارت ترسیم کرده‌اند؛ از دخالت نمایندگان در مسأله انتصابات انتقاد کرده و خواستار رد صلاحیت نمایندگانی شدند که سابقه دخالت در انتصابات را داشته‌اند.

حجت الاسلام مفید در پاسخ به این انتقاد دانشجویان، اظهار کرد: در صورت وجود مدرک مستدل و مستند، حتما موضوع نمایندگانی که در امر انتصابات دخالت کنند، بررسی و پیگیری خواهد شد.

در ادامه دانشجویان با اعتراض به تایید صلاحیت برخی از داوطلبین، خواستار شفاف‌سازی در خصوص نحوه گرفتن تاییدیه توسط افراد از شورای نگهبان شدند، که رئیس دفتر این شورا در استان در پاسخ به این دانشجویان گفت: ما عقب‌تر و جلوتر از قانون حرکت نخواهیم کرد و معیار سنجش صلاحیت داوطلبین شرکت در انتخابات، تنها قوانین تصویب شده در این خصوص است.

حجت الاسلام مفید در این خصوص ادامه داد: تا زمانی که مدارک و مستنداتی مبنی بر تخلف داوطلبین و یا عدم تطابق آن‌ها با معیارهای قانون وجود نداشته باشد، امکان رد صلاحیت آن‌ها برای شورای نگهبان وجود ندارد.

در ادامه این نشست دانشجویان با اشاره به مساله خرید و فروش آرا در برخی از حوزه‌های اخذ رأی؛ خواستار جلوگیری از این امر و برخورد جدی با متخلفین شدند و اظهار داشتند: دلیل رد صلاحیت برخی از داوطلبین در ابتدا و تایید آن‌ها در مراحل بعدی چیست؟!

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال، اظهار داشت: برخی از داوطلبین بر اساس معیارهای قانونی درنظر گرفته شده، با الزامات تطابق نداشته و رد صلاحیت شده‌اند و در بازه زمانی اعتراض به رد صلاحیت‌ها اگر شبهه‌ای ‌وجود داشته و رفع شبهه کرده‌ یا برای مثال اگر پرونده مفتوحی در قوه قضاییه داشته‌اند و رای به اعلام برائت گرفته‌اند صلاحیت آنان در مرحله بعدی مورد تایید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید در خصوص موضوع خرید و فروش رأی در روز انتخابات، تصریح کرد: تدابیری در خصوص مقابله کردن با این تخلفات در نظر گرفته شده و با نهادهای امنیتی، نظارتی و انتظامی هماهنگی‌هایی صورت گرفته و شاهد انتخاباتی سالم خواهیم بود.

در پایان این نشست حجت الاسلام محسن مفید خطاب به دانشجویان، گفت: دشمنان مردم در سال انتخابات هزینه‌های سنگین و هنگفتی جهت پیروزی پروژه کاهش مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کرده‌اند که قطعا بار دیگر با هوشیاری ملت همیشه در صحنه ایران شکست خواهند خورد و شاهد نتایج خوب و نوید بخشی برای آینده کشور خواهیم بود.

شایام ذکر است این نشست به میزبانی معاونت آزاد اندیشی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

خبرنگار: ابوالفضل رضایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1218076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =