جشنواره شعر واحدت در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: جشنواره شعر وحدت امسال به صورت ملی و بین المللی در واحد برگزار می‌شود.

محسن داوری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد: جشنواره‌ی شعر وحدت از سلسله فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که به منظور بهره گیری از ظرفیت معنوی مناسبت‌های ماه مبارک رجب توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با همکاری موسسه امامت و مهدویت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت معنوی و فرهنگی این مناسبت‌ها دانشگاه آزاد اسلامی را بر آن داشت تا از هنر که یکی از رساترین ابزارها برای انتقال مفاهیم فرهنگی و معنوی است استفاده کند، لذا در این جشنواره با تاکید بر این موضوع به استان‌های مختلف رسالت‌های مختلفی واگذار شده است.

داوری گفت: برخی از استان‌ها متولی شعر و برخی دیگر بحث‌های تئاتر، نمایش، تولید محتوای فضای مجازی و... داشتند. یکی از مهم‌ترین محورها بحث شعر و نفوذی است که شعر و ادبیات در دل‌ها و انتقال مفاهیم معنوی فرهنگی دارد بر همین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به مناسبت مبعث رسول مکرم اسلام(ص) میزبان شعر وحدت شده است.

وی بیان کرد: این جشنواره را در سه سطح پیش‌بینی کردیم، سطح دانشگاهیان اعم از دانشجو، استاد و کارمند از تمامی دانشگاه های کشور، سطح دانش‌آموزی و در نهایت سطح عمومی که شامل بقیه‌ی عموم مردم است که با همکاری نهاد مقام مفظم رهبری، معاونت امور مدارس سما، دفتر تقریب مذاهب اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی واحد ارومیه عنوان کرد: امسال در کنار این ظرفیت عظیمی که وجود داشته، بستر برگزاری نمایشگاه ارائه آثار هنری اعم از طراحی، خوشنویسی، نقاشی ر را هم فراهم کرده‌ایم. اختتامیه جشنواره که به همراه اعطای جوایز نفیس به برگزیدگان است، امروز ۱۶ بهمن ماه با حضور مسولان مختلف استانی کشوری برگزار می‌شود.

خبرنگار: اسری رحیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1218243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =