افتتاح ١٧ میلیارد تومان پروژه در حوزه ورزش خراسان‌شمالی

غلامحسین شاکری، مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان‌شمالی از افتتاح ١٧ میلیارد تومان پروژه در حوزه ورزش خراسان‌شمالی در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، غلامحسین شاکری در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی پیرامون پروژه‌های دهه فجر اداره کل ورزش و جوانان، اظهار داشت: ۱۲ پروژه با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی در حوزه ورزش افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بیان اینکه در حال حاضر سرانه ورزشی خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است افزود: میانگین سرانه ورزشی خراسان شمالی برای هر نفر ۵۷ صدم متر مربع است و این در حالی است که میانگین کشوری ۵۴ صدم متر مربع برای هر نفر است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۵۸ پروژه ورزشی نیمه تمام در خراسان شمالی داریم، گفت: با اتمام این پروژه‌ها سرانه ورزشی خراسان شمالی به ازای هر نفر به ۱.۲ متر مربع می‌رسد.

شاکری خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی استخر ورزشی شهرستان فاروج ۷۵ درصد و استخر گرم ۶۵ درصد است به طور کلی تمام پیمانکاران حوزه ورزش در حال فعالیت تا اتمام پروژه هستند چراکه پول نقد در حساب داریم تا پروژه‌های ورزشی استان به سرانجام برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هیئت ورزشی فعال در سطح خراسان شمالی ایفای نقش می‌کنند، تصریح کرد: ۱۰۵ نفر در قالب ۱۵ رشته ورزشی عناوین قهرمانی را در سطوح ملی کسب کردند همچنین ورزشکاران خراسان شمالی از ۱۹ رشته ورزشی به تیم های ملی دعوت شدند.

شاکری با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران خراسان شمالی در سطوح جهانی در رشته‌های کوراش و جودو، گفت: خراسان شمالی در رشته جودو و کوراش حرف برای گفتن در سطوح جهانی دارد لذا علاوه اینکه کمپ تیم‌های ملی کوراش در بجنورد قرار دارد سعی داریم کمپ کوراش آسیا را به مرکز خراسان شمالی منتقل کنیم.

وی در ادامه افزود: رایزنی‌های لازم برای حضور تیم کشتی خراسان شمالی در لیگ دست یک کشتی کشور انجام شده و به زودی شاهد حضور کشتی استان در سطح ملی هستیم.

شاکری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در زمان مدیریت بنده ۶ مرکز مشاوره پیش از ازدواج و دو مرکز همسریابی به مجموعه فعالیت‌های حوزه جوانان اضافه شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۶ هزار زوج برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند که از این تعداد تنها ۱۰ هزار نفر موفق به دریافت وام شدند و ۶ هزار نفر از زوجین همچنان در صف انتظار دریافت تحصیلات ازدواج هستند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای پیام /

کد خبر: 1218970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =