هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار گرفت

توقف سامانه بارشی و همچنین وزش باد موجب شد که کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) قرار بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شاخص لحظه ای کیفیت هوای شهر تهران امروز / شنبه/ بر روی عدد ۱۰۶ قرار دارد و در این وضعیت به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار توصیه می شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی هوای آسمان تهران طی پنج روز آینده

این درحالی است که شاخص کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت قابل قبول یا همان سالم قرار داشت.

بر اساس آخرین اطلاعات از ایستگاه های سنجش هوای شهر تهران هیچ منطقه ای از پایتخت در وضعیت قرمز (ناسالم برای تمامی افراد) نیست اما پنج نقطه از جمله پیروزی منطقه (۱۳)، دانشگاه تربیت مدرس منطقه (۶)، ستاد بحران منطقه (هفت)، شریف منطقه (۲) و همچنین شهرداری منطقه (۱۹) در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) قرار دارد.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۲۱۲ روز هوای قابل قبول، ۹۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

کد خبر: 1219547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =