شانس کدام کاندیداها برای دریافت سیمرغ بلورین فیلم فجر ۴۲ بیشتر است؟

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا ساعاتی دیگر به یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های خود می‌رسد و آن اهدای سیمرغ‌های بلورین به برگزیدگان است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا ساعاتی دیگر به یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های خود می‌رسد و آن اهدای سیمرغ‌های بلورین به برگزیدگان است.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فیلم فجر ۴۲ در ایستگاه آخر + فیلم

آئین اختتامیه فجر چهل و دوم قرار است طبق روال همه ساله از ساعت ۱۸ عصر امروز مصادف با ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شود.

بر این اساس، اسامی کاندیداهای دریافت سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف، شب گذشته از سوی مجتبی امینی دبیر جشنواره چهل و دوم اعلام شد.

اینک در شرایطی که ساعاتی چند به آغاز مراسم اختتامیه فجر چهل و دوم زمان باقی است، براساس گمانه‌زنی‌ها و نظرات مردمی مروری خواهیم داشت بر کاندیداهایی که شانس بیشتری برای دریافت سیمرغ بلورین بزرگترین آوردگاه سینمایی ایران دارند.

بهترین جلوه‌های بصری

در بخش بهترین جلوه‌های ویژه بصری به نظر می‌رسد که محمد برادران برای فیلم احمد و هادی اسلامی برای فیلم پرویزخان شانس بیشتری برای دریافت سیمرغ بلورین این بخش داشته باشند.

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

در بخش بهترین جلوه‌های ویژه میدانی با توجه کاندیدا شدن ایمان کرمیان برای سه فیلم آسمان غرب، قلب رقه و مجنون، به نظر می‌رسد که باید سیمرغ را به صورت قطعی متعلق به این هنرمند دانست.

بهترین چهره‌پردازی

در بخش بهترین چهره‌پردازی به نظر می‌رسد که محسن دارسنج برای فیلم صبح اعدام و مهین نویدی برای فیلم بهشت تبهکاران از شانس بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها برخوردار باشند.

بهترین طراحی صحنه

در بخش بهترین طراحی صحنه می‌توان کامیاب امین عشایری برای فیلم تابستان همان سال و محسن خدابخش برای فیلم پرویز خان را حائز شانس بیشتری برای دریافت سیمرغ دانست.

بهترین طراحی لباس

در بخش بهترین طراحی لباس، رویا ابراهیمی برای فیلم پروین و اصغر نژادایمانی برای فیلم بهشت تبهکاران می‌توانند از شانس بیشتری نسبت به دیگر نامزدها برخوردار باشند.

بهترین صدابرداری

در بخش بهترین صدابرداری، به نظر می‌رسد که بهمن اردلان برای فیلم آسمان غرب و طاهر پیشوایی برای فیلم احمد از شانس بیشتری جهت دریافت سیمرغ این بخش برخوردار باشند.

بهترین صداگذاری

در بخش بهترین صداگذاری نیز بهمن اردلان برای فیلم آسمان غرب همچنان می‌تواند یکی از گزینه‌های محتمل دریافت سیمرغ باشد و در کنار او علیرضا علویان برای دو فیلم مجنون و تابستان همان سال نیز از بخت بالایی برای دریافت سیمرغ برخوردار است.

بهترین موسیقی متن

در بخش بهترین موسیقی متن به نظر می‌رسد که مجید انتظامی که ساخت موسیقی فیلم مجنون را برعهده داشته بیشترین شانس را برای دریافت سیمرغ داشته باشد.

بهترین تدوین

در بخش بهترین تدوین می‌توان حسن حسن‌دوست برای فیلم پرویزخان و مهدی سعدی برای فیلم قلب رقه را واجد شانس بیشتری برای دریافت سیمرغ بلورین این بخش دانست.

بهترین فیلمبرداری

در بخش بهترین فیلم‌برداری به نظر می‌رسد علیرضا برازنده برای فیلم آسمان غرب و کوهیار کلاری برای فیلم تابستان همان سال از شانس بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها برخوردار باشند.

بهترین نقش مکمل مرد

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به نظر می‌رسد که بهزاد خلج برای فیلم مجنون و داود فتحعلی‌بیگی برای فیلم صبح اعدام از شانس بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها برخوردار باشند.

بهترین نقش مکمل زن

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن می‌توان شانس لادن مستوفی برای حضور در فیلم بهشت تبهکاران و شبنم قربانی برای بازی در فیلم مجنون را بیش از دیگر کاندیداها دانست.

بهترین نقش اول مرد

در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد به نظر می‌رسد که سعید پورصمیمی برای بازی در فیلم پرویز خان و جواد عزتی برای حضور در فیلم تمساح خونی از شانس بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها بهره‌مند باشند.

بهترین نقش اول زن

در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن می‌توان شانس مارال بنی‌آدم برای حضور در فیلم پروین را بیش از سایر گزینه‌ها دانست.

بهترین فیلمنامه

در بخش بهترین فیلم‌نامه به نظر می‌رسد که بهروز افخمی برای فیلم صبح اعدام و محمود کلاری برای فیلم تابستان همان سال از شانس بیشتری برای کسب سیمرغ برخوردار باشند.

بهترین فیلم اول

در بخش بهترین فیلم اول می‌توان دو فیلم پرویزخان و آپاراتچی را واجد شانس بیشتری برای دریافت سیمرغ بلورین برخوردار دانست.

بهترین کارگردان اول

در بخش بهترین کارگردان فیلم اول نیز احتمال می‌رود که علی ثقفی برای پرویز خان و جواد عزتی برای تمساح خونی از شانس بیشتری نسبت به سایرین برخوردار باشند.

بهترین کارگردانی

در بخش بهترین کارگردانی، به نظر می‌رسد که مسعود جعفری جوزانی برای فیلم بهشت تبهکاران و محمود کلاری برای تابستان همان سال از شانس بیشتری برای دریافت سیمرغ برخوردار خواهند بود.

بهترین فیلم

سرانجام در بخش بهترین فیلم می‌توان شانس علی شیرمحمدی برای تهیه‌کنندگی فیلم صبح اعدام و حبیب والی‌نژاد برای تهیه‌کنندگی آسمان غرب را بیش از سایر کاندیداها دانست.

حال باید دید تا بعد از ظهر امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ پس از آغاز مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نظر هیات داوران در بخش‌های مختلف چیست و کدام یک از گزینه‌های یاد شده با سیمرغ سالن محل برگزاری مراسم اختتامیه را ترک می‌کنند؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1219756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =