در مقابل تخلفات انتخاباتی مُرّ قانون اجرا خواهد شد

استاندار کرمانشاه در نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه از برخورد قاطع با متخلفین در انتخابات خبر داد و گفت: درمقابل تخلفات انتخاباتی مُرّ قانون اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان و جمعی از مدیران ارشد استانی و مسوولان برگزاری انتخابات برگزار شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات یازدهم اسفند، اظهار کرد: همه کسانی که وارد این عرصه شده و خود را نامزد شرکت در انتخابات کرده‌اند، به نوعی در راه خدمت به نظام و انقلاب قدم برداشته‌اند و این حرکتشان جای تقدیر دارد.

صحرایی خاطرنشان کرد: همه افرادی که وارد این عرصه شده‌اند، در واقع اعلام کرده‌اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند و لذا باید در تمام مراحل انتخابات حرمت این خیمه را نگه دارند.

وی همچنین از کاندیداها خواست در تبلیغات خود سیاه نمایی نکرده و کرمانشاه را ناتوان و محروم جلوه ندهند و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب کرمانشاه را سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی نامیدند و ما نیز نباید این زیبایی‌ها و ظرفیت‌ها را نادیده گرفته و تنها از مشکلات و محرومیت‌های کرمانشاه بگوییم. این کار باعث دمیدن روح ناامیدی بین مردم این دیار و خصوصا جوانان خواهد شد، در حالیکه امروز به ایجاد امید واقعی در جامعه به شدت نیاز داریم.

صحرایی در این جلسه که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، افزود: برخی اصرار دارند مدام بگویند کرمانشاه رتبه اول بیکاری کشور را دارد، درحالیکه آمارهای مرکز آمار ایران چیز دیگری را می‌گوید و نشان می‌دهد کرمانشاه دیگر رتبه اول بیکاری کشور نیست. هر چند باید جایگاه خیلی بهتری از وضعیت کنونی داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: باید دردها و مشکلات کرمانشاه را بشناسیم و در پی درمان آن‌ها باشیم، اما در کنار آن باید ظرفیت‌های استان و اقدامات انجام شده را نیز بگوییم تا باعث ایجاد امید بین مردم شود. در بیانیه گام دوم انقلاب هم آمده که مهمترین جهاد امروز دمیدن روح امید واقعی در جامعه است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت‌های استان در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی و علمی و فناوری، ادامه داد: امروز قریب به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در استان داریم که ۲۰ محصول منحصربفرد در این شرکت‌ها تولید می‌شود. و همچنین کارهای بزرگ دیگری که انجام شده و باید بازگو شود.

وی از نامزدها خواست تا انتخابات را به سکویی برای امیدوار شدن مردم تبدیل کنند و از سیاه نمایی اجتناب کنند.

صحرایی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مقدمات فراهم شده برای برگزاری انتخابات در استان، گفت: کارها طبق برنامه در حال انجام است و اقداماتی نظیر اضافه شدن ۳۰ صندوق رای در کرمانشاه هم صورت گرفته تا مردم راحت‌تر بتوانند در انتخابات شرکت کرده و رای بدهند.

محمدطیب صحرایی با تاکید بر لزوم بی‌طرفی همه مدیران در انتخابات، گفت: در برخورد با مدیرانی که از کاندیدایی جانبداری کنند هیچ تعارفی نداریم و اگر مدیری برخلاف قانون عمل کرده و به سود نامزدی فعالیت کند، قطعا با او برخورد خواهد شد، کما اینکه تاکنون نیز چند مدیر متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم و این روند تا پایان انتخابات ادامه خواهد داشت.
استاندار کرمانشاه همچنین در پاسخ به خواسته برخی کاندیداها مبنی بر انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خرید و فروش رای، عنوان کرد: یک بخش کار را باید با هم انجام دهیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود که خرید و فروش رای به یک اَنگ و کاری سخیف تبدیل شود که هیچ کاندیدایی در شان خود نداند که به این شیوه رای کسب کند.

وی افزود: در کنار این ما هم بعنوان عوامل برگزاری انتخابات با این کار براساس مُر قانون برخورد خواهیم کرد. هر کسی هم مستنداتی در این خصوص داشته باشد می‌تواند ارائه دهد و مطمئن باشد که با آن برخورد خواهد شد.

صحرایی در پایان همچنین از پیشنهاد برخی کاندیداهای حاضر در این نشست مبنی بر تداوم برگزاری این نشست‌ها پس از انتخابات استقبال کرد و گفت: همه شما قطعا مطالعاتی درباره کرمانشاه انجام داده و برنامه‌هایی دارید که می‌توان از آن‌ها در راه توسعه استان بهره گرفت و پس از انتخابات این امر در دستور کار قرار دارد که از ظرفیت مشاوره بهره گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =