جایگاه و اهمیت نیمه شعبان در آیات و روایات / زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) بزرگ‌ترین جهاد است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) بزرگ‌ترین جهاد  است، گفت: انسان باید در دوران غیبت زندگی منتظرانه‌ای داشته باشد و با اعمالش زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم کند.

حجت الاسلام محمد پیرهادی کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت شب نیمه شعبان اظهار کرد: به جهت حیات ابدی وجود مقدس امام زمان (عج) و اینکه ایشان هدایت‌گر نهایی هستند و هدف همه انبیاء و ائمه که هدایت انسان‌ها به سوی حقیقت و عدالت بوده، به دست ایشان تحقق خواهد یافت؛ شب نیمه شعبان که مصادف با ولادت آن حضرت است، اهمیت بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید:

اعمال شب و روز نیمه شعبان

وی گفت: با ظهور آن حضرت، ظلم و نابودی از بین خواهد رفت و حکومت صالحان و مصلحان ایجاد می‌شود و برای تحقق وعده خداوند یعنی برپایی حکومت عدل الهی، یک منجی نیاز است که این منجی حضرت ولیعصر (عج) است‌.

وی ماه شعبان را یک ماهی پر خیر و برکت دانست و گفت: شب نیمه شعبان در روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته و نسبت به آن سفارش زیادی شده است، از جمله اعمال این شب می‌توان به غسل، احیای شب نیمه شعبان و زیارت امام حسین (ع) و غیره اشاره کرد که همه این‌ها به‌منظور زمینه‌سازی برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت است.

وی درباره فلسفه غیبت گفت: عدم آمادگی مردم و عدم پذیرش حقیقی اولیای الهی موجب شده حضرت در پس پرده غیبت قرار بگیرد و دستورات و اعمال یاد شده همه برای آمادگی بشر به‌منظور ظهور امام زمان (عج) است.

پیرهادی افزود: تا زمانی که بشر به لحاظ عقلانی به پختگی کامل نرسد و آمادگی پذیرش امام را پیدا نکند، غیبت حضرت به پایان نخواهد رسید. دلیل طولانی شدن غیبت هم این است که هنوز آمادگی لازم در جامعه ایجاد نشده است.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: شیعیان باید ظرفیت و زمینه حضور را داشته باشند حتی در برخی روایات آمده که این غیبت آنقدر طولانی می‌شود که عده‌ای نسبت به آن دچار شک و تردید خواهند شد.

وی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای ظهور حضرت بزرگ‌ترین جهاد است، تاکید کرد: انسان باید در دوران غیبت امام زمان (عج) زندگی منتظرانه‌ای داشته باشد و با اعمالش زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم کند، همانطور که در روایات آمده أفضل أعمال أمتی انتظار فرج الله عز وجل؛ بالاترین اعمال، انتظار برای فرج امام زمان (ع) است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =