اختراع دستگاه آزمایشگاهی و ثبت ۲ ژن توسط دانشجوی دانشگاه آزاد شهرکرد

دستگاه آزمایشگاهی و ثبت دو ژن توسط دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک دانشگاه آزاد شهرکرد اختراع و به ثبت رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دستگاه آزمایشگاهی تحقیقات و تست‌های آزمایشی مرتبط با حیوانات آزمایشگاهی توسط دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اختراع شد.

رامش رنجبر دانشجوی دکترای تخصصی ژنتیک دانشگاه آزاد شهرکرد و مخترع این دستگاه آزمایشگاهی گفت: این دستگاه متعلق به حوزه علوم آزمایشگاهی و علوم پایه است و به جهت انجام دقیق مطالعات علمی پژوهشی وکاهش ضریب خطای انسانی و با ایده‌پردازی و طراحی مکانیسم‌های ساده به جهت تولید انبوه با توجه به تحریم ها وحفظ استقلال کشور همچنین اقتصادی بودن برای پژوهشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و رفع نیازهای مطالعاتی و تحقیقاتی محقق ساخته شده است.

به گفته‌ی این پژوهشگر؛ این دستگاه آزمایشگاهی، یک دستگاه دارودرمانی، غذادهی، شبیه ساز شب و روز و اصوات جهت انجام تست‌های تحقیقاتی حیوانات آزمایشگاهی است.

این پژوهشگر همچنین از ثبت دو ژن در پایگاه داده NCBI آمریکا خبر داد و افزود: کشف ژن از دو باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و لاکتوباسیلوس برویس و ثبت در پایگاه داده NCBI امریکا ژن‌های rRNA از دو باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس(Lactobacillus Acidophilus) و لاکتوباسیلوس برویس(Lactobacillus Bravis ) گونه TP۷۱ در طی تحقیقات مطالعاتی کشف و پس از بررسی های لازم جهت اطمینان از عدم وجود توالی‌ها در پایگاه داده‌های معتبر به پایگاه داده NCBI ارسال شد و داوری نهایی صورت گرفت و در نهایت اسامی این دو ژن در پایگاه داده NCBI آمریکا ثبت شد.

رنجبر اظهار کرد: این دو ژن کدکننده ی rRNA مخفف (Ribosomal Ribonucleic Acid)هستند. ریبونوکلئیک اسید یا RNA یک ماکروملکول مهم است که در تمام سلول‌های بیولوژیکی وجود دارد و اساسا در سنتز پروتئین‌ها نقش دارد و به علاوه حاوی اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای زندگی افراد است. rRNA نوعی RNA غیر کد کننده است که برای همه سلول ها ضروری است و سنتز پروتئین‌ها را در ریبوزوم ها انجام می دهد.

کد خبر: 1222180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =