منتخبین مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشخص شدند

با اعلام ستاد انتخابات کشور، منتخبین مردم استان کرمانشاه در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ با اتمام شمارش آراء دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، شش منتخب مردم استان در این مجلس مشخص شدند و انتخاب دو نماینده دیگر استان به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه که سه کرسی در مجلس دارد، تنها یک نفر در دور اول توانست آراء لازم را کسب کند و انتخاب دو نماینده دیگر کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

در این حوزه انتخابیه "محمد رشیدی" با کسب ۶۱ هزا رو ۵۸ رای منتخب مردم کرمانشاه شد تا بتواند برای دومین مرتبه راهی مجلس شود. "عبدالرضا مصری" با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رای، "فضل الله رنجبر" با ۳۴ هزا رو ۱۳۸رای، "جهانبخش امینی" با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رای و "ابراهیم رحیمی زنگنه" با ۲۹ هزار و ۹۸۶ رای نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث‌باباجانی نیز "رستگار یوسفی" با کسب ۲۵ هزار و ۷۷۱ رای منتخب مردم این حوزه انتخابیه شد. یوسفی در مجلس دوازدهم جایگزین "آرش لهونی" نماینده کنونی مردم پاوه و اورامانات خواهد شد که در این دور از انتخابات شرکت نکرد.

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز "فتح الله حسینی" با کسب ۳۸ هزار و ۴۳۴ رای به عنوان کاندیدای منتخب مردم این حوزه انتخابیه شناخته شد تا در مجلس آینده جایگزین "شهریار حیدری" شود.

در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو نیز "مجتبی بخشی پور" با کسب ۳۰ هزار و ۵۳۷ رای برای دومین بار توانست به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه شناخته شود به مجلس راه یابد.

در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هم "وحید احمدی" با کسب ۳۲ هزار و ۵۷۶ رای منتخب مردم این حوزه انتخابیه شناخته شد تا در مجلس دوازدهم به جای "علی رضایی" نماینده مردم این حوزه باشد.

"سیدجواد حسینی‌کیا" نیز با کسب ۱۱ هزار و ۱۲ رای، منتخب مردم سنقروکلیایی شد تا بار دیگر نماینده مردم این شهرستان باشد.

همچنین بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، "آیت الله مصطفی علما" با کسب ۲۰۶ هزار و ۸۴ رای و "آیت الله امان نریمانی" با کسب ۱۹۶ هزار و ۶۵۳ رای، منتخب مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =