اظهارات مداخله جویانه انگلیسی‌ها علیه مشروعیت انتخابات در ایران

معاون وزیر امور خارجه انگلیس طی اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران، تلاش کرد به بهانه رد صلاحیت تعدادی از نامزدهای انتخاباتی، مشروعیت این رویداد دمکراتیک در ایران را مخدوش جلوه دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ طارق احمد روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرد: یک بار دیگر، مردم ایران از حق انتخابات آزاد و عادلانه محروم شدند.

بیشتر بخوانید:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران و یمن

وی با زیر سوال بردن جایگاه شورای نگهبان مدعی شد: ایران صلاحیت نامزدهایی را که موافق آن‌ها نبود (برای شرکت) در انتخابات اخیر رد کرد. مردم ایران باید بتوانند درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که مشروعیت دولت لندن طبق بیشتر نظرسنجی‌ها به پایین‌ترین حد در تاریخ معاصر این کشور رسیده است و افکار عمومی از عملکرد حاکمیت به ستوه آمده‌اند.

تا پیش از جنگ غزه، لندن صحنه تظاهرات عمومی علیه برنامه‌های شکست‌خورده اقتصادی دولت انگنلیس بود و طی پنج ماه گذشته، حامیان فلسطین با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده اعتراضی علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت تمام قد دولت لندن، پایه‌های حاکمیت در این کشور را سست کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =