سید حسن نصرالله خواستار مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس شد

دبیرکل حزب‌الله در اولین شب قدر با تاکید بر اینکه همه جبهه‌های مقاومت با قدرت مقابل دشمن ایستاده‌اند و رزمندگان از روحیه بسیار بالایی برخوردارند، از همه خواست تا مشارکت گسترده در فعالیت‌های روز جهانی قدس برای حمایت از ملت و آرمان فلسطین داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله شب گذشته در جریان یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت اولین شب قدر از همه لبنانی‌ها و مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت خواست تا هفته آینده در فعالیت‌های روز جهانی قدس مشارکت گسترده داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

استقبال از روز جهانی قدس با شعار «ماه فلسطین»

سید حسن نصرالله در این سخنرانی خود تاکید کرد که امشب به مسائل سیاسی نمی‌پردازیم و جمعه آینده در روز جهانی قدس در این زمینه صحبت خواهم کرد.

دبیر کل حزب‌الله ضمن تبریک به خاطر فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های مبارک قدر و تسلیت به مناسب ایام سوگواری شهادت امیرالمونین حضرت علی (ع) گفت که تحولات میدانی و سیاسی انشاءالله بخشی از سخنرانی او در جمعه آینده مصادف با روز جهانی قدس خواهد بود.

وی افزود: امسال روز قدس در شرایط و موقعیتی کاملا متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و من از همه می‌خواهم گسترده‌ترین مشارکت ممکن را در همه مکان‌ها به ویژه ضاحیه جنوبی بیروت که یک مراسم مرکزی ویژه در آن برای تاکید بر تعهد ما به آرمان فلسطین برگزار می‌شود، به عمل آورند.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: امروز کسانی هستند که شبانه‌روزی در راه آرمان فلسطین جان خود را فدا می‌کنند و ما امیدواریم حضور مردمی در فعالیت‌های روز قدس، بزرگ و قوی و شایسته باشد. مردم غزه این روزها با جنایات بزرگی در سطح کشتار و ویرانی، قحطی، گرسنگی، آوارگی و ترس مواجه هستند و از سوی دیگر، در میدانی دیگر مبارزان مقاومت را در میادین نبرد در غزه می‌بینیم که درحال مقاومت و پایداری مقابل دشمن اشغالگر می‌باشند. ما باید برای این مردم دعا کنیم.

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد: همچنین ما در جنوب لبنان و نیز کل منطقه شاهد تجاوزات دشمن و درگیری‌ها در یمن و سوریه و عراق هستیم و در این شرایط از همه روزه‌داران و حامیان مقاومت می‌خواهیم برای موفقیت رزمندگان مقاومت در برابر متجاوزان دعا کنند.

دبیر کل حزب‌الله گفت که دعا در همه حال بخشی از زندگی و رفتار و شیوه ماست و امروز نیز نیاز به دعا داریم؛ زیرا وقتی دعا می‌کنیم خداوند می‌شنود و اجابت می‌کند. در همه شرایط و چالش‌های زندگی، دعا کردن برای هر مسلمانی در دسترس است و دعا درواقع بخشی از سلوک اجتماعی و رفتار روزمره ماست. به ویژه امروز ما در شرایط ویژه منطقه بیش از پیش به دعا به درگاه خداوند نیازمندیم؛ زیرا زمانی که به درگاه خدا دعا می‌کنیم خداوند هم ما را یاری می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به فداکاری رزمندگان مقاومت در دفاع از حق و مقابله با دشمن متجاوز اظهار داشت که شهادت یکی از درجات معنوی رفیع نزد خداوند است و رسیدن به این مقام والا شایسته تبریک و تهنیت می‌باشد.

سید حسن نصرالله از همه مسلمانان خواست تا به مسئولیت خود در برابر غزه عمل کنند و با کمک خواستن از خداوند و دعا به درگاه الهی برای پیروزی مردم و مقاومت غزه از خدا یاری بخواهند.

وی همچنین از همه مسلمانان و روزه داران و نمازگزاران خواست که برای مردم لبنان و عراق و سوریه و یمن که در معرض تجاوزات دشمن قرار می‌گیرند و وضعیت دشواری دارند دعا کنند و از خداوند متعال برای آنها پیروزی و نجات بخواهند.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه با تاکید بر اهمیت دعا برای رزمندگان مقاومت در همه جبهه‌ها که در شرایط سخت می‌جنگند و هر لحظه در معرض شهادت هستند گفت: همه آنچه که ما به دنبال آن هستیم، پیروزی است و هیچ نشانه‌ای از ضعف و سستی در جبهه‌های مقاومت وجود ندارد و رزمندگان ما در همه جبهه‌ها روحیه بسیار بالایی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =