رشد حداقلی بورس / افزایش۳ هزار و ۸۶۱ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با یک رشد حداقلی مواجه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  شاخص کل بورس امروز با رشد اندک ۳۸۶۱ واحدی مواجه شده است اما شاخص کل هم وزن وضعیت ریزشی ۱۸۵۹ واحدی را تجربه کرده است. بیشتر نمادهای بازار سرمایه منفی هستند و رشد امروز تنها در چند نماد شاخص ساز مانند وبملت اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

چه سرنوشتی برای بورس در سال جدید رقم می‌خورد؟

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲,۰۶۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۱,۲۶۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. صندوق‌های درآمد ثابت امروز نیز شاهد ۶۸۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۳۸ میلیارد تومان است که کاهش ۵۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۳۶۷ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه بانکی با ثبت رقم ۳۸۹ میلیارد تومان (۱.۹ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۲۳۲ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۱۷۴ میلیارد تومان (۰.۴ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 1226242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =