پیش‌بینی وضعیت دما و بارش تا پایان اردیبهشت در کشور

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو بارش کشور تا نیمه اردیبهشت بیش از نرمال و در نیمه دوم اردیبهشت در محدوده نرمال خواهد بود. دمای هوای کشور تا هفته اول اردیبهشت به‌ویژه در شرق، جنوب ‌شرق و مرکز کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال است و پس از آن تا پایان اردیبهشت در محدوده نرمال برآورد می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی نشان می‌دها بارش تا ۲۶ فروردین در سواحل خزر، شمال ‌غرب، زاگرس میانی و شمالی، مناطقی از شمال‌ شرق، شرق و جنوب‌ شرق بیش از نرمال و برای سایر مناطق کمتر از نرمال است.

بیشتر بخوانید:

ورود سامانه بارشی به تهران از روز چهارشنبه

طی هفته دوم آینده، بارش در یک‌ سوم شمالی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است که بارش انباشته در بخش‌هایی از زاگرس میانی با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

بارش هفته سوم در زاگرس میانی و مناطق محدودی از دامنه شمالی البرز میانی بیش از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود. بارش هفته چهارم در دو سوم شمالی کشور و بخش‌های محدودی از مناطق کوهستانی استان کرمان در محدوده نرمال تا بیش از آن و در سایر مناطق گرایش به نرمال دارد.

بارش هفته‌های پنجم و ششم در نوار جنوبی کشور گرایش به کمتر از نرمال دارد و برای سایر مناطق در محدوده نرمال برآورد می‌شود.

نوسان دمای هوای کشور در محدوده نرمال و کمتر از آن

جدیدترین نقشه های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی نشان می‌دهد میانگین دمای هوا تا ۲۶ فروردین در دو سوی البرز، شمال‌ شرق، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بین ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال در نوسان خواهد بود.

دمای هوای هفته دوم در یک سوم شمالی، شمال‌ غرب و زاگرس شمالی در محدوده نرمال تا 2 درجه بیش از آن و برای سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال پیش ‌بینی شده است که بیشترین کاهش (بین ۳ تا ۵ درجه) برای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و جنوب خراسان جنوبی پیش ‌بینی می‌شود. دمای هوای هفته سوم در یک‌ سوم شمالی کشور نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته چهارم در مرکز و شرق کشور متعادل می‌شود. انتظار می‌رود دمای هوا در هفته ‌های پنجم و ششم در محدوده نرمال در نوسان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =