ماجرای واژگونی مدرسه کانکسی یک روستا

آموزش‌وپرورش درباره حادثه واژگونی مدرسه کانکسی روستای باغ یئری مراغه و ساخت مدرسه در این روستا توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روز گذشته خبر واژگونی مدرسه کانکسی روستای باغ‌یئری مراغه در فضای مجازی منتشر شد. بر اثر این حادثه تعدادی از دانش‌آموزان دچار آسیب و در بیمارستان بستری شدند.

به گفته اکبریان؛ مدیر آموزش و پرورش مراغه «در این اتفاق ۵ دانش‌آموز روستا به همراه معلم دچار آسیب و به بیمارستان اعزام شدند، دو دانش‌آموز و معلم مدرسه ترخیص شدند و سه نفر از دانش‌آموزان برای تکمیل درمان در بیمارستان بستری هستند و به زودی ترخیص خواهند شد.»

بیشتر بخوانید

زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره دلایل این موضوع به تسنیم اعلام کرد: براثر گردبادی شدید، ساعت ۱۲.۴۰ روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳، مدرسه کانکسی روستای باغ‌یئری مراغه واژگون شد و تعدادی از دانش‌آموزان آسیب دیدند.

این مدرسه کانکسی، ۹ سال قبل در زمان افتتاح مدرسه‌ای در روستای مجاور به درخواست اهالی روستای باغ یئری به این روستا منتقل شد و در زمینی به مالکیت یک خانم به شکل امانت مستقر بود تا با مساعدت اهالی روستا و اختصاص یک قطعه زمین برای احداث مدرسه اقدام شود که متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

این در حالی است که حتی فردی خیر، قصد ساخت مدرسه در روستا داشت اما به دلیل عدم همکاری اهالی روستا در اختصاص زمین برای مدرسه این امر محقق نشد، امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن مدرسه کانکسی این روستا برچیده شود.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش مراغه، حدود چندماه قبل این کانکس توسط جرثقیل یکی از ادارات منطقه، بدون اطلاع‌رسانی به آموزش وپرورش چند متر جابه‌جا شد و عدم رعایت اصول فنی در نصب و استقرار مجدد کانکس می‌تواند دلیل واژگونی باشد.

حمیدرضا خان‌محمدی؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پیش از این گفته بود: تعداد کل کانکس‌های درس در کشور یک هزار و ۷۳ مورد بود که از این تعداد ۳۶۳ کانکس جمع شد و ۷۱۰ کانکس درس باقی مانده است.

وی ابزار امیدواری کرد که تا مهر ۱۴۰۳، مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز حذف شوند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، در طول دولت سیزدهم تاکنون حدود ۵۴ درصد از مدارس کانکسی جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =