هشدار نارنجی هواشناسی برای شهرهای شمالی

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: زمان فعالیت این سامانه عصر چهارشنبه ۲۲ فروردین تا صبح ‌شنبه ۲۵ فروردین است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی صادر شده و منطقه اثر این سامانه کل استان بوده که شدت بارش در نیمه غربی از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه و در نیمه شرقی از عصر پنجشنبه تا صبح شنبه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

هواشناسی ایران / ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر روز شنبه

وی درباره نوع مخاطرات تصریح کرد: هوا با بارش باران، در مناطق سردسیر همراه است و در مناطق کوهستانی بارش برف، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و احتمال رعد و برق و تگرگ را داریم.

اسدی بیان کرد: آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل ها، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازه‌های کم مقاوم بویژه چادرهای مسافرتی و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و پوشش خزانه های برنج از مخاطرات این سامانه آب و هوایی است.

کارشناس هواشناسی به مسافران توصیه کرد: مسافران از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و عدم استقرار در مناطق مرتفع داشته باشند.

وی افزود: دامداران باخودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع مراقب عبور گله‌ها از حاشیه رودها باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:مسئولان شهری نیز با اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و کشاورزان با اطمینان از پوشش خزانه برنج جوانب احتیاط را رعایت کنند.

احمدی از رانندگان خواست: احتیاط در تردد محورهای کوهستانی داشته باشند و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی سایر اقدامات پیشگیرانهرا انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =